Branża e-commerce bez wątpienia należy do najbardziej konkurencyjnych. Nie jest tak, że każdy sklep internetowy to samograj, który przyniesie kokosy bez większego wkładu pracy. Podstawowym wyzwaniem dla każdego e-sprzedawcy jest zadbanie o rozpoznawalność biznesu, a także zdobycie zaufania kupujących. W tym niezwykle pomocny jest blog. Przekonaj się, że warto zacząć go pisać już teraz!
Podstawą sukcesu każdego e-sklepu jest wiedza na temat tego, komu chcemy sprzedawać nasze produkty. Teoretycznie nie ma w tym żadnej filozofii. Praktyka pokazuje jednak, że gros przedsiębiorców nie potrafi prawidłowo określić grupy docelowej. Blog bardzo w tym pomoże.
Twórz artykuły nawiązujące do asortymentu sklepu. Gdy zanotujesz sporo wejść na blog, przeanalizuj profil czytelnika. Dowiesz się dzięki temu, kto zapoznaje się z treścią wpisów, które artykuły są najpopularniejsze, które są najczęściej udostępniane. Na tej podstawie będziesz już wiedzieć, kim są Twoi klienci.
Celowo nie użyliśmy tutaj akronimu SEO, ponieważ w pozycjonowaniu organicznym chodzi o coś więcej. Wykorzystujemy tutaj content marketing, aby nie tylko zwiększyć zasięg sklepu w wyszukiwarce, ale także poprawić rozpoznawalność marki.
Wartościowe artykuły na blogu z czasem same zaczynają pracować na widoczność strony, przyciągają czytelników, którzy w naturalny sposób mogą stać się klientami sklepu. Co ważne, ta strategia marketingowa przynosi długofalowe efekty.
Prowadząc e-sklep z pewnością korzystasz z social media, które stanowią dla Ciebie podstawowe narzędzie komunikacji z klientami. Czy jednak wiesz, że profile marki powinny być uzupełniane treściami, które są chętnie udostępniane? Tę funkcję świetnie spełniają wpisy na blogu. Możesz do nich linkować np. na Facebooku i tym samym pozyskiwać nowe polubienia, jednocześnie znacząco ubogacając swoje kanały w mediach społecznościowych.
Na pewno wiesz, jak przyjemnie jest robić zakupy w miejscu, w którym jest się otoczonym fachową opieką sprzedawcy. Lubimy mieć poczucie, że doradzająca nam osoba jest specjalistą w swojej branży i naprawdę wie, o czym mówi. Blog daje taką możliwość. Publikując artykuły poradnikowe możesz nie tylko inspirować swoich klientów, ale także udowodnić im, że znasz się na tym, co oferujesz. To bezcenna wartość dla klienta.
Korzyści wynikające z prowadzenia bloga na stronie sklepu internetowego nie są naszym wymysłem. Zauważ, że bloguje cała Twoja czołowa konkurencja. Najwięksi e-sprzedawcy od dawna dzielą się z klientami poradami i inspiracjami, bo doskonale wiedzą, że jest to niezbędny element budowania zaufania do marki. Warto się na nich wzorować.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.