Data wpisu: 04.10.2017

Publikujesz posty na Facebooku i nic z tego nie wynika? Pewnie popełniasz te klasyczne błędy

Sytuacja jakich tysiące. Firma X wpada na genialny pomysł założenia swojego profilu na Facebooku, bo gdzieś tam przeczytała, że to gwarancja zdobycia tabunu nowych klientów. Początki są nawet obiecujące. Fanów przybywa, firma publikuje dużo postów, ale w pewnym momencie zauważa, że to właściwie nic nie daje. Klientów nie przybyło, a posty nie wywołują żadnej reakcji fanów. Dlaczego? W większości przypadków problemem okazują się klasyczne błędy popełniane przez firmy aktywne na Facebooku.

Niezachęcanie do interakcji

Ludzie z natury są leniwi i muszą dostać konkretny powód, dla którego warto podjąć jakąś aktywność. Dlatego staraj się w każdym poście zadać pytanie otwarte, np.: „Co sądzicie o dzisiejszej pogodzie?” W ten sposób wiele osób poczuje się wywołanych do tablicy i o wiele chętniej zostawi jakiś komentarz pod wpisem. To z kolei ośmieli innych i tak to się zacznie kręcić.

Złe godziny publikacji postów

Nie ma żadnej uniwersalnej zasady, która określałaby najlepsze godziny publikowania postów. Musisz to ocenić we własnym zakresie. Jak? Po prostu przyjrzyj się aktywności swoich fanów. Sprawdź, kiedy najczęściej zostawiają komentarze pod postami na innych profilach, w jakich godzinach wchodzą na Twój profil firmowy. To bardzo cenna informacja. Dzięki temu zaczniesz publikować posty dokładnie wtedy, gdy użytkownicy Facebooka na nie czekają.

Rada

Staraj się nie publikować postów w nocy oraz wcześnie rano – w tych porach aktywność użytkowników Facebooka jest najniższa (oczywiście mówimy o naszej strefie czasowej).

Brak zdjęcia

Nie ma się nad czym zastanawiać. Statystyki Facebooka pokazują jasno, że zdjęcie, grafika lub wideo są najbardziej angażującymi treściami na portalu. Jeśli poprzestajesz na tworzeniu tekstów, to nic dziwnego, że Twoje wpisy są ignorowane.

Nieodpowiadanie na komentarze

To duży błąd, który szybko odbije Ci się czkawką. Jeśli ktoś zostawia komentarz pod wpisem, to koniecznie udziel na niego odpowiedzi! Dzięki temu pokażesz, że Twoja firma chce być blisko użytkowników i zależy jej na utrzymaniu kontaktu z nimi. Komentarze to także świetny sposób na to, aby dodatkowo zwiększyć zainteresowanie treścią postu czy nawet porozmawiać o szczegółach oferty firmy.

Brak konkursów

Konkurs to gwarancja natychmiastowego zwiększenia zainteresowania profilem firmy na Facebooku. Oczywiście pod warunkiem, że jest dobrze zorganizowany, ma proste zasady i atrakcyjne nagrody. Pomyśl, co możesz dać swoim fanom, aby mieli ochotę się o to postarać. Fajnym pomysłem są chociażby gadżety firmowe, ale koniecznie praktyczne i efektowne, np. bluzy, plecaki czy termosy.

Jeśli zaczniesz unikać tych błędów, to na pewno w krótkim czasie zauważysz znaczny wzrost liczby fanów, a przede wszystkim ich większe zaangażowanie na swoim firmowym profilu na Facebooku.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry