Jak założyć stronę firmową na Facebooku? Poradnik krok po kroku

Data wpisu: 30.11.2016

Fanpage nigdy nie zastąpi strony internetowej i nie powinien być nawet brany pod uwagę jako alternatywa dla niej, jednak bywa pomocny. Skoro jego założenie jest darmowe, to każda firma powinna z tej możliwości skorzystać i być na Facebooku. Czy „być” przełoży się w jakikolwiek sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki – to już temat na zupełnie inną dyskusję. Dziś nie o tym. Tym razem podpowiemy Ci, jak założyć stronę firmową na Facebooku. Jest to bardzo proste, a my dodatkowo poprowadzimy Cię za myszkę. Zaczynamy.

Krok 1. - wchodzimy na stronę Facebooka

Na pewno znasz jej adres, ale dla porządku: www.facebook.com. Lokalizacja adresu IP sprawi, że od razu przeniesiesz się na polskojęzyczną wersję serwisu. Po prawej stronie ekranu zobaczysz duże okno rejestracji. Uzupełnij wymagane pola, wymyśl jakiejś sensowne hasło i kliknij w „Rejestracja”.

Ważne

Aby móc założyć stronę firmową na Facebooku niestety musisz mieć konto prywatne na tym portalu. Nie zachęcamy jednak do tworzenia konta fikcyjnego – Facebook może się w tym łatwo zorientować i usunąć taki profil, wraz ze stroną firmową.

Krok 2. - tworzymy stronę firmową

Po zalogowaniu na konto prywatne uzyskasz dostęp do wszystkich ustawień – włącznie z możliwością utworzenia nowej strony. W tym przypadku będzie to strona firmowa. Wybierz taką opcję po rozwinięciu ustawień – zostaniesz przeniesiony do dedykowanego kreatora.

W tym momencie możesz wybrać, jaki charakter ma Twoja firma. Opcji jest 6:

  • Lokalna firma lub miejsce
  • Firma, organizacja lub instytucja
  • Marka lub produkt
  • Artysta, zespół lub osoba publiczna
  • Rozrywka
  • Strona dobroczynnej organizacji non-profit lub społeczności

Wybierasz odpowiednią kategorię, podajesz nazwę firmy i klikasz „Utwórz”. Gratulacje – właśnie stałeś się posiadaczem strony firmowej na Facebooku. To jednak dopiero początek drogi.

Krok 3. - uzupełniamy dane

Tutaj będzie sporo pracy, dlatego zarezerwuj sobie na to nieco więcej wolnego czasu. Twoja strona firmowa na tym etapie jest bezużyteczna i na pewno nikogo nie zachęci do jej odwiedzenia. Musisz uzupełnić wszystkie możliwe informacje o swoim biznesie, a także zadbać o wygląd strony (pomoże Ci w tym wbudowany kreator) i o zwiększenie jej zasięgu, czyli zdobycie pierwszych „fanów”.

Nie będziemy szczegółowo opisywać wszystkich czynności, bo z ich wykonaniem poradzi sobie każdy, kto umie czytać. Zwrócimy jednak Twoją uwagę na najważniejsze elementy strony firmowej na Facebooku, którym warto poświęcić więcej czasu:

  • Adres URL – oczywiście Facebook może Ci go przydzielić automatycznie, ale będzie on mało atrakcyjny i niemożliwy do zapamiętania przez potencjalnych użytkowników. Dlatego wybierz unikalny adres URL we własnym zakresie np. www.facebook.com/moja-firma.
  • Zdjęcie profilowe – w przypadku strony firmowej powinno się w nim znaleźć logo firmy lub np. sygnet, który w jasny sposób kojarzy się z Twoim biznesem. Zadbaj, aby rozdzielczość grafiki była odpowiednio dobra – wielu użytkowników tylko na tej podstawie podejmie decyzję, czy warto zajrzeć na profil.
  • Informacje o firmie – pamiętaj, że to Facebook, a więc specyficzna, znacznie luźniejsza atmosfera. Nie sil się więc na żadne korporacyjne przemowy i urzędowy bełkot, który w żaden sposób nie pomoże Twojej firmie zyskać „ludzkiej twarzy”.

Krok 4. - zdobywamy „fanów”

Jest to najtrudniejszy etap. W tym wpisie nie podamy Ci żadnych recept na zdobycie setek tysięcy „fanów”, bo skupiamy się na samym zakładaniu strony. Jednak już na tym etapie możesz pomyśleć o zyskaniu pierwszych polubień. Pomoże Ci w tym sam Facebook.

Chodzi o wybór preferowanej grupy odbiorców strony. Facebook zapyta Cię, w jakim wieku są Twoi potencjalni „fani”, jakie są ich zainteresowania, jakimi językami mówią, gdzie mieszkają. Dzięki temu portal będzie mógł łatwiej wyznaczyć osoby, które mogą być naprawdę zainteresowane tematyką Twojego fanpage'a.

To wszystko. Masz stronę firmową na Facebooku, została dobrze zoptymalizowana i prezentuje się na tyle dobrze, że pewnie ktoś zechce na nią wejść. Sukces fanpage'a jest jednak zależny wyłącznie od działań, jakie podejmiesz w przyszłości.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski