Data wpisu: 02.11.2016

Tworzenie wizytówki w usłudze Google Moja Firma – jak się za to zabrać?

Google Moja Firma to program giganta na rynku wyszukiwarek skierowany do firm, które chcą osiągnąć dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania na zapytania lokalne. Wielu przedsiębiorców z góry zakłada, że jest to albo drogie, albo trudne. Nic bardziej mylnego. Stworzenie własnej wizytówki nie zajmuje wiele czasu i co ważne – jest zupełnie darmowe. W dzisiejszym wpisie podpowiadamy, jak się za to zabrać.

Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma?

Aby założyć wizytówkę trzeba mieć fizyczny adres firmy. Warto podać adres siedziby, w której jest prowadzona działalność, a nie ten, pod którym jest zarejestrowana firma. Przykładowo: jeśli przedsiębiorstwo działa na obszarze Bydgoszczy, ale jest zarejestrowane w Białych Błotach, to podanie adresu białobłockiego spowoduje, że Google będzie zwracać wynik dla zapytań o firmy właśnie z Białych Błot, a nie z Bydgoszczy. Trzeba na to zwrócić uwagę.

Pierwszym krokiem do założenia wizytówki jest przejście na stronę:

www.google.com/intl/pl_pl/business/

Jeśli posiadasz konto Google, to po prostu się do niego logujesz. W przeciwnym razie konieczne będzie zarejestrowanie się w usłudze.

Po zalogowaniu się panelu Google Moja Firma trzeba dodać lokalizację, a więc znaleźć ją na Mapie Google.

Uwaga! Mapa może być nieprecyzyjna (w Polsce jest wiele miejscowości o takiej samej nazwie), dlatego warto kilkakrotnie sprawdzić, czy sugerowany wynik jest prawidłowy.

Następnie trzeba podać nazwę firmy – warto tutaj posłużyć się nazwą konkretnej marki, a niekoniecznie pełną nazwą z CEDiG. Chodzi o względy wizerunkowe. W kolejnym kroku przypisujemy firmę do konkretnej kategorii działalności. Przedsiębiorca może również wybrać różne dodatkowe opcje, czyli np. określić godziny otwarcia firmy czy zaznaczyć, że świadczy usługi w domach klientów. Wówczas należy zaznaczyć obszar takiej działalności (np. całe miasto czy województwo).

Rada

Korzystaj z podpowiedzi Google i uważnie czytaj wszystkie pola do wypełnienia. Jeśli coś jest dla Ciebie niezrozumiałe, skorzystaj z poradnika Google, do którego link znajduje się w panelu zarządzania kontem.

Pora na weryfikację

Gdy wizytówka jest już gotowa, należy zgłosić ją do weryfikacji. Klikamy „Dalej” i przechodzimy do kreatora tworzenia konta Google+ - jego posiadanie jest obowiązkowe. Ma to swoje zalety, ponieważ w Google+ można np. zamieszczać linki do wpisów na firmowym blogu, co jest bardzo korzystne z punktu widzenia SEO.

Jest kilka sposobów weryfikacji wizytówki, jednak najpewniejszym i w praktyce często jedynym rozwiązaniem jest prośba o przesłanie pocztówki. Po około 2 tygodniach w skrzynce znajdziesz krótki list od Google z kodem aktywacyjnym. Logujesz się ponownie do konta Google Moja Firma i podajesz kod. To wszystko.

Po zweryfikowaniu wizytówki będzie ona widoczna w Google i pojawi się jako wynik na zapytanie lokalne. Oczywiście częstotliwość wyświetlania wizytówki i jej miejsce w ramce z mapą zależy od tego, jak duża jest konkurencja w Twojej miejscowości. Tak czy inaczej warto skorzystać z tej usługi.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry