Strategia content marketingowa bez… bloga firmowego?

Data wpisu: 15.05.2019

Mogłoby się wydawać, że jest to niemożliwe, bo przecież blog firmowy to absolutnie podstawowe miejsce dystrybucji jakościowego contentu. Pamiętajmy jednak, że content marketing ewoluuje pod wpływem zmieniających się preferencji konsumentów. Ponieważ generalnie obserwujemy powolny spadek zainteresowania blogami, można rozważyć zrezygnowanie z tego elementu strategii, skupiając się na innych sposobach dotarcia do użytkowników z dobrą treścią. Jakich? Wymieniamy je w naszym poradniku.

YouTube

Bardzo wyraźnym trendem internetowym jest wzrost popularności treści wideo. Nie ma w tym nic dziwnego: oglądanie filmów jest mniej angażujące, nie wymaga aż takiego skupienia. Ponadto coraz więcej osób przenosi swoją prywatną aktywność w Internecie do smartfonów, na których po prostu niewygodnie czyta się długie artykuły – z filmami jest inaczej. Warto więc rozważyć zainwestowanie w treści wideo, które także są ważnym (choć kosztownym) elementem strategii content marketingowej.

Artykuły sponsorowane

Klasyka gatunku, która niebywale nabiera na znaczeniu w kampaniach marketingowych firm. Wszystko przez to, że reklama display osiąga najgorsze w historii wyniki skuteczności, a reklamodawcy nie mogą pozostać na to obojętni. Artykuły sponsorowane o wiele łatwiej docierają do konsumentów, którzy – jeśli tekst jest napisany z głową – niekoniecznie muszą się zorientować, że mają do czynienia z formą reklamy. Ponadto artykuły sponsorowane są bardzo skuteczną bronią przeciwko adblockom.

Firmowa strona www

Nawet jeśli dana firma nie chce prowadzić bloga, to z pewnością ma swoim klientom do przekazania wiele wartościowych informacji. Naturalnym miejscem ich publikowania jest strona www. Warto pomyśleć o rozbudowaniu modułu aktualności, gdzie co jakiś czas będzie się pojawiać np. opis zrealizowanej inwestycji  - to bardzo dobrze sprawdza się w procesie kreowania prestiżowego wizerunku marki.

Nie zapominamy też o rozbudowanych, atrakcyjnych treściowo opisach produktów i poszczególnych usług – jest to korzystne zarówno z punktu widzenia zwiększania zaufania do marki, jak i pozycjonowania witryny w Google.

Portale opinii

Kreowanie wizerunku marki powinno być procesem prowadzonym na wielu frontach – zwłaszcza tam, gdzie na pewno zaglądają jej klienci. Takim miejscem są portale opinii, serwisy recenzenckie czy fora internetowe. Konsumenci oczywiście szukają na nich opinii o markach i produktach.

W ramach strategii content marketingowej autorem takich opinii może być… sama marka. Nie chodzi jednak o oszukiwanie konsumentów, ale o robienie pozytywnego szumu wokół promowanego brandu.

Brak chęci prowadzenia bloga firmowego wcale nie jest równoznaczny z tym, że nie ma sensu inwestować w content marketing. Dystrybucja bardzo dobrej jakości treści nie musi się ograniczać tylko do mediów należących do promowanej marki.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski