Data wpisu: 19.09.2015

System zarządzania treścią strony internetowej. Czym jest CMS i dlaczego warto go mieć?

Zlecenie budowy profesjonalnej strony internetowej doświadczonej agencji jest wygodne i obarczone bardzo małym ryzykiem. Co jednak z aktualizacją witryny? Czy jesteśmy skazani na ciągłe proszenie wykonawcy o uzupełnienie lub odświeżenie informacji? Nie, jeśli w ramach usługi zbudowania strony od razu zażyczymy sobie udostępnienia dedykowanego systemu zarządzania treścią. Na czym to dokładnie polega?

Czym jest CMS?

System zarządzania treścią strony internetowej, w skrócie CMS (od Content Management System) jest prostą platformą, która daje nam dostęp do treściowego zaplecza witryny. Dzięki niemu mamy nie tylko możliwość regularnego dodawania wpisów np. na blogu, ale także wymiany lub uzupełnienia zdjęć oraz nanoszenia prostych poprawek, które nie wymagają interwencji programisty. To w dużym skrócie centrum obsługi strony.

Obecnie praktycznie każda profesjonalna agencja interaktywna wyposaża swojego klienta w system CMS do zarządzania stworzoną dla niego stroną. Jeszcze kilka lat temu nie było to wcale oczywiste, co skutkowało tym, że strony przez bardzo długi czas nie były aktualizowane. Powód? Wprowadzenie jakichkolwiek zmian przez użytkownika/właściciela witryny było praktycznie niemożliwe – musiał o to prosić wykonawcę i oczywiście za to zapłacić. Dziś sprawa wygląda zupełnie inaczej.

Zalety posiadania dostępu do CMS

To przede wszystkim ogromna niezależność. Wykonawca strony, który jednocześnie dostarcza nam system CMS, musi zadbać o przeszkolenie klienta i pokazać mu wszystkie funkcjonalności systemu. Dobre agencje robią to bardzo chętnie, bo zależy im na dobrej opinii i zadowoleniu zleceniodawcy, który w przyszłości może zamówić kolejne usługi. Gdy już nauczymy się obsługi CMS (co jest zwykle bardzo proste), możemy sami zarządzać treścią na stronie.

Dostęp do systemu zarządzania treścią ma szczególne znaczenie dla firm, które przecież regularnie aktualizują cenniki, dodają nowe usługi, zmieniają dane adresowe i pracowników. Wówczas w ciągu kilku chwil można wprowadzić wszystkie te zmiany i nie martwić się, że strona jest już nieaktualna.

Co bardzo ważne, dostęp do zarządzania witryną jest możliwy praktycznie z każdego miejsca na świecie, w którym możemy połączyć się z Internetem. Jeśli więc np. podpiszemy ważny kontrakt w Japonii, taka informacja od razu pojawi się na naszej stronie. To znacznie zwiększa prestiż marki i podkreśla jej profesjonalizm.

Jaki CMS wybrać?

Na rynku dostępna jest masa przeróżnych systemów zarządzania treścią strony www – począwszy od darmowych usług typu WordPress (bardzo dobry np. do tworzenia blogów) czy Joomla, na zaawansowanych, dedykowanych firmom rozwiązaniach skończywszy. Duże agencje interaktywne zwykle inwestują we własne systemy CMS, na których bazują tworząc strony www dla klientów. Jest to dla nich wygodne, ale także bezpieczne. W dodatku uruchomienie dedykowanego systemu w cenie zbudowania strony jest miłym „gratisem”, z którego zleceniodawca bardzo się ucieszy.

Trudno ocenić, który system CMS jest najlepszy. Darmowe rozwiązania potrafią świetnie się sprawdzać, ale jednak mają spore ograniczenia, często nie do przejścia w sytuacji, gdy chcemy mocno zindywidualizować swoją firmową stronę. Dlatego najlepiej jest zaufać doświadczonemu wykonawcy i oprzeć witrynę o jego CMS – zyskujemy wówczas pełne wsparcie i gwarancję, że wszystko będzie działać zgodnie z naszymi oczekiwaniami.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry