Data wpisu: 12.08.2015

Jak zastosować efekt aureoli w budowie firmowej strony www?

Słyszeliście o efekcie aureoli? W dużym skrócie chodzi o to, jakie wrażenie wywiera na nas dana rzecz czy postać. Mamy skłonność do gloryfikowania tych elementów naszej rzeczywistości, które się nam wyjątkowo podobają i wpływa to na nasz całościowy odbiór. Prosty przykład? Zakochanie. Będąc w tym stanie nie dostrzegamy wad, a obdarzona  uczuciem osoba staje się niemal święta. Co efekt aureoli ma do tworzenia stron www? Przekonajcie się sami.

Jaka strona, taki biznes?

Dlaczego firmy chcą mieć swoje strony internetowe? Powodów jest wiele, ale zwykle chodzi o tworzenie wizerunku marki w sieci. Witryna jest znakomitym narzędziem, bo potencjalny klient szukający naszej oferty w Internecie na pewno trafi właśnie na firmową stronę. W tym momencie decyduje się już, czy skorzysta z naszych usług/produktów, czy też poszuka ich u konkurencji.

Często mówi się o pierwszym wrażeniu. W przypadku stron internetowych ma ono kolosalne znaczenie. Tworząc witrynę profesjonalna agencja musi zadbać przede wszystkim o to, aby osoba odwiedzająca nie chciała jej opuścić już po kilku sekundach. Jeśli tego nie zrobi, firma jest na dobrej drodze do nawiązania kolejnego kontaktu biznesowego.

Wspomniane pierwsze wrażenie jest wstępem do osiągnięcia efektu aureoli. Wyobraźmy sobie, że mamy stronę, która swoim chaosem, złymi tekstami, fatalną grafiką i niską funkcjonalnością zniechęca użytkownika do spędzenia na niej choćby minuty. Jaki komunikat trafi do jego mózgu? Ta firma jest nieprofesjonalna. Może to być oczywiście nieprawda, ale nikt nie będzie się nad tym zastanawiał.

Zła strona = zła oferta = uciekam do konkurencji.

Jest to równanie niezmienne i absolutnie kategoryczne.

Strona www określa możliwości i jakość firmy

Jakkolwiek krzywdząco by to nie brzmiało, to tak właśnie jest. Nawet bardzo słaba firma, o ograniczonych możliwościach produkcyjnych czy merytorycznych, może osiągnąć dużą popularność poprzez posługiwanie się doskonałą stroną www. Oczywiście nie osiągnie długofalowego sukcesu, bo w końcu zostanie skonfrontowana z realnymi wymaganiami klientów, ale efekt promocyjny ma zagwarantowany.

Idealną sytuacją jest zatem stworzenie świetnej strony www dla równie dobrej firmy. Jeśli taką reprezentujemy, nie próbujmy zaniżać jej wartości poprzez zainwestowanie w słabą witrynę. Zepsujemy w ten sposób cały efekt marketingowy i będziemy mieć ogromne trudności z przekonaniem klientów o swojej jakości. Pamiętajmy, że w sieci każda firma jest „najlepsza, doświadczona i terminowa” – samymi słowami nie można się już wyróżnić. Można natomiast to udowodnić zapraszając klientów na profesjonalną, użyteczną stronę www.

Efekt aureoli ma duże znaczenie w biznesie, którego podstawę stanowi promocja w Internecie. Mało kto chciałby kupić brudny, zardzewiały samochód, choćby pod jego maską kryła się fantastyczna jednostka napędowa. Identyfikację marki buduje się na każdym kroku, dbając o najdrobniejsze szczegóły. Zlecając budowę strony www trzeba o tym pamiętać i nie ulegać krótkowzrocznej pokusie zaoszczędzenia – w gruncie rzeczy drobnych – sum.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry