Nowa strona internetowa dla firmy? Jak się za to zabrać w 5 krokach?

Data wpisu: 24.08.2016

Kto się nie rozwija, ten stoi w miejscu. Ta maksyma działa w każdej dziedzinie biznesu. Załóżmy, że masz już stronę internetową swojej firmy. Jest niezła, ale czujesz, że czas na coś nowego. Przed Tobą jest kilka ważnych decyzji. Musisz zastanowić się, komu zlecić produkcję nowej strony, co powinno się na niej znaleźć i przede wszystkim – w jakim kierunku mają pójść zmiany. Spokojnie, podpowiemy Ci, jak się za to zabrać w 5 prostych krokach.

  1. Poprawki czy nowa strona? - większość przedsiębiorców jest przywiązana do swoich obecnych stron internetowych i nic dziwnego, że trudno jest podjąć decyzję o rezygnacji z dotychczasowej witryny na rzecz zupełnie nowej. Pamiętaj jednak, że drobne poprawki, które chodzą Ci po głowie, sumarycznie mogą okazać się na tyle kosztowne, że taniej i łatwiej będzie uruchomić zupełnie nową stronę.
  2. Kto ma się tym zająć? - na pewno nie Ty. Szkoda Twojego czasu. Lepiej poszukaj profesjonalnej agencji, która oceni wygląd i funkcjonalność obecnej strony i zaproponuje konkretne zmiany lub całkowitą przebudowę witryny. Znalezienie dobrego wykonawcy nie jest łatwe, dlatego kieruj się referencjami i przykładami poprzednich prac. To znacznie minimalizuje ryzyko nawiązania współpracy z amatorami.
  3. Kiedy zacząć prace? - najlepiej jak najszybciej. Jeśli już teraz czujesz, że pora wprowadzić zmiany, to jest to właśnie idealny moment. Skoro Ty zauważasz pewne niedoskonałości obecnej strony www, to Twoi klienci także. Zwlekając z decyzją będziesz tracić dystans do konkurencji, która już zmodernizowała swoje witryny. Oczywiście wybierz taki moment, abyś miał czas na nadzorowanie prac.
  4. Czy zmienić tylko stronę? - to bardzo ważne zagadnienie. Jeśli Twoja firma istnieje już od lat, to może się okazać, że konieczne będzie też wprowadzenie poprawek w kluczowych elementach identyfikacji wizualnej marki, przede wszystkim w logo. Nowa strona, na której umieścisz stary logotyp, będzie zdradzać, że rozwijasz się na pół gwizdka. Może to właśnie ten czas, aby diametralnie odświeżyć zewnętrzny wizerunek firmy?
  5. Czy rozpocząć kampanię reklamową? - nowa strona na pewno będzie prezentować się świetnie, ale skoro myślisz o wprowadzeniu zmian, to najpewniej w Twoim biznesie coś szwankuje. Być może narzekasz na brak klientów lub spadek rozpoznawalności firmy? Jeśli tak, to sama zmiana wyglądu witryny niewiele pomoże. Konieczne będzie też sięgnięcie po narzędzia promocji w sieci. Pomyśl o uruchomieniu bloga firmowego, może portalu tematycznego, poszukaj pomocy u specjalistów od reklamy w Internecie. To ten czas, gdy możesz zainwestować w kompleksowe zmiany w komunikacji z klientami.

Jak widzisz decyzja o budowie nowej strony internetowej może być świetną motywacją do dalszego inwestowania w rozwój biznesu. Przemyśl kwestie, o których przed chwilą przeczytałeś. Są naprawdę ważne.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski