Data wpisu: 04.01.2016

Kompleksowa identyfikacja wizualna firmy – ile to kosztuje?

W dzisiejszym biznesie nie ma już miejsca na anonimowość. Każda firma, która chce odnieść sukces (a chcą pewnie wszystkie) musi być rozpoznawalna i zadbać o to, aby klienci łatwo ją identyfikowali. Droga do tego efektu jest daleka, ale zawsze jej początek stanowi stworzenie spójnej koncepcji wizerunkowej marki. Kompleksowa identyfikacja wizualna musi oczywiście kosztować, ale ten wydatek jest bezsprzecznie opłacalny i należy go traktować w formie inwestycji w sukces.

Podstawowy zakres identyfikacji wizualnej

Oczywiście nie każda firma ma środki na to, aby na starcie zlecić przygotowanie wszystkich projektów graficznych składających się na to, co nazywamy identyfikacją wizualną. Nie szkodzi – zacznijmy od podstaw. Jeśli właśnie startujesz ze swoim biznesem, to absolutnym minimum jest zlecenie przygotowania:

  • projektu logo marki/firmy – będzie niezbędne do zaistnienia w przestrzeni Internetu oraz wykorzystywane także w materiałach drukowanych;
  • projektu wizytówki firmowej – dla Ciebie i pracowników;
  • projektu papieru firmowego – to na nim będziesz drukować oferty i zadbasz w ten sposób o profesjonalny wizerunek marki;
  • projektu szablonu MS Word (listownika) – przyda się do tworzenia ofert w formie elektronicznej;
  • projektu papeterii elektronicznej – czyli wszystkiego, co składa się na wizerunek firmy w wirtualnym świecie. Jest to np. stopka e-mail;
  • projektu teczki firmowej – zapomnij o wręczaniu ofert w zwykłej koszulce.

Przygotowanie wszystkich tych projektów najlepiej jest zlecić jednemu studiu graficznemu, bo wówczas masz gwarancję, że identyfikacja będzie ze sobą spójna, otrzymasz wszystko znacznie szybciej, a także możesz liczyć na niezłą cenę. Generalnie przygotowanie tych elementów będzie Cię kosztować od 2000 złotych netto. Cenę możesz negocjować w sytuacji, gdy np. dodatkowo zlecasz produkcję strony www.

Gdy chcesz od razu ruszyć z ostrą promocją

Oczywiście wspomniane elementy identyfikacji wizualnej nie wystarczą, jeśli Twoja marka ma także trafiać do świadomości klientów w formie zaawansowanych działań marketingowych. Prędzej czy później zaczniesz się promować, a to wymaga przygotowania kolejnych projektów. Wówczas pomyśl o stworzeniu:

  • projektów gadżetów reklamowych – długopisów, pendrive'ów czy toreb reklamowych. Jest tego sporo;
  • projektu koperty firmowej – jeśli prowadzisz korespondencję tradycyjną, to rób to profesjonalnie;
  • projektu zaproszenia;
  • projektu karty pocztowej – np. okolicznościowej;
  • projektu drukowanych materiałów reklamowych – plakatów, banerów i ulotek.

Są to projekty wymagające zaawansowanych prac, przede wszystkim skupionych na ich idealnym dopasowaniu do całościowej identyfikacji wizualnej marki oraz jej celach sprzedażowych.

Koszt? Wiele zależy od tego, jak obszerne mają to być projekty, czy zlecasz także przygotowanie treści i haseł reklamowych – tych zmiennych jest sporo. Generalnie jednak powinieneś przygotować się na cenę podobną do tej, jaka zostanie zaproponowana za przygotowanie podstawowych elementów identyfikacyjnych. Pamiętaj – nie oszczędzaj. Na wizerunku firmy naprawdę nie warto.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry