Data wpisu: 09.11.2018

Pakiety identyfikacji wizualnej marki: który powinieneś wybrać?

Podejmowanie decyzji, zwłaszcza tych mających kluczowy wpływ na sukces biznesu, to niełatwy element prowadzenia firmy. Dobrze wiedzą o tym przedsiębiorcy, którzy mają już za sobą etap wyboru konkretnych rozwiązań marketingowych. Skoro czytasz ten wpis, to znaczy, że najlepsze (i najtrudniejsze) dopiero przed Tobą. Z pewnością za chwilę staniesz przed dylematem: który pakiet identyfikacji wizualnej marki wybrać, aby nie narazić się na przesadne koszty, a jednocześnie nie zaliczyć biznesowego falstartu? Nasz poradnik powinien Ci tutaj bardzo pomóc.

Dlaczego „pakietujemy” elementy identyfikacji wizualnej?

Robią to praktycznie wszystkie profesjonalne agencje interaktywne. Powodów jest kilka. Wymieńmy te najważniejsze:

  • Chodzi o to, aby klient od razu zyskał zestaw narzędzi niezbędnych do budowania rozpoznawalności marki;
  • Zamówienie pakietu elementów identyfikujących biznes jest zwyczajnie tańsze, niż zlecanie produkcji każdego z nich z osobna;
  • Z punktu widzenia agencji takie zamówienie jest bardzo korzystne, ponieważ pozwala oddelegować zespół specjalistów do pracy nad jednym klientem (praca nie jest tak rozproszona, wszyscy mają zajęcie);
  • Klient zadowolony z efektów prac, mocniej związuje się z agencją i może zlecić jej realizację kolejnych projektów;

Wybranie pakietu usług to także spora wygoda dla przedsiębiorcy, który wie, że otrzyma komplet niezbędnych projektów, przygotowanych przez profesjonalistów, w ustalonym terminie. Nie musi więc szukać różnych wykonawców, co jest czasochłonne, bywa frustrujące i niesie ze sobą ryzyko, że poszczególne elementy wizerunkowe nie będą ze sobą tożsame.

Podstawowy pakiet identyfikacji

W Soluma Interactive preferujemy proste rozwiązania, dlatego zaoferowaliśmy klientom „tylko” dwa pakiety. Pierwszy, podstawowy, określony mianem Standard obejmuje:

Klienci zainteresowani tym pakietem bardzo często pytają, dlaczego w jego ramach oferujemy tylko po jednym projekcie. Powód jest prosty: chodzi o cenę. Prace graficzne są dość kosztowne, dlatego chcąc utrzymać cenę pakietu na atrakcyjnym poziomie, nie możemy zaproponować większej liczby projektów.

Ponadto takie rozwiązanie ma bardzo pozytywny wpływ na czasochłonność procesu decyzyjnego. Z doświadczenia wiemy, że im więcej opcji do wyboru mają klienci, tym trudniej jest im postawić na tę jedną.

Rada

Jeśli obawiasz się o jakość projektów, to zapoznaj się z naszym portfolio. Z pewnością przekona Cię ono, że masz do czynienia z profesjonalistami.

Ten pakiet możemy szczególnie polecić początkującym przedsiębiorcom, którzy nie chcą lub nie mogą ponieść zbyt dużej inwestycji na start. Jednocześnie elementy identyfikacji wizualnej wchodzące w skład pakietu pozwolą od razu rozpocząć proces budowania marki i zwiększania jej świadomości w grupie docelowej. A pisząc najprościej: jest to taki „must have” dla każdej firmy.

Pakiet dla bardziej wymagających

Jeśli chcesz od razu poważnie zabrać się za budowanie marki, to będą Ci do tego potrzebne także inne elementy. Znajdziesz je w wyższym pakiecie identyfikacji wizualnej, nazwanym Pro. W jego skład, poza elementami z pakietu Standard, wchodzą także:

  • 1 projekt wzoru koperty firmowej + 1 bezpłatna poprawka
  • 1 projekt graficzny na FanPage marki na Facebooku + 1 bezpłatna poprawka
  • 1 projekt ulotki + 1 bezpłatna poprawka
  • 1 projekt plakatu + 1 bezpłatna poprawka
  • 1 projekt zaproszenia + 1 bezpłatna poprawka
  • 1 projekt karty stałego klienta + 1 bezpłatna poprawka
  • 1 projekt karty okolicznościowej + 1 bezpłatna poprawka
  • 1 projekt karty pocztowej + 1 bezpłatna poprawka

W tym przypadku także otrzymasz profesjonalną prezentację materiałów wizerunkowych.

Pakiet Pro jest znacznie obszerniejszy, ale uczciwie przyznajemy, że nie jest to opcja dla każdego przedsiębiorcy. Jeśli nie preferujesz tradycyjnych form kontaktu z klientami, nie masz również zamiaru wykorzystywać modelu reklamy bezpośredniej, to spokojnie możesz poprzestać na pakiecie Standard, a zaoszczędzone środki przeznaczyć np. na wyższy wariant strony internetowej.

Z tych elementów NIGDY nie rezygnuj

Różne agencje interaktywne zupełnie inaczej „pakietują” elementy identyfikacji wizualnej. Bez względu na to, czy zdecydujesz się na naszą ofertę, czy wybierzesz usługi konkurencji, pamiętaj o jednym: są elementy, z których zwyczajnie nie wolno rezygnować.

Mamy tutaj na myśli:

  • Projekt papieru firmowego
  • Projekt papeterii elektronicznej
  • Projekt wizytówki

Te elementy są niezbędne, aby móc mówić prowadzić działania mające na celu budowanie i umacnianie wizerunku marki. Powinno je zaprojektować jedno studio graficzne, aby uniknąć niespójności.

Pamiętaj również, że punktem wyjścia do zaprojektowania jakichkolwiek elementów identyfikacji wizualnej marki, jest stworzenie jej logotypu. To właśnie charakter znaku firmowego determinuje styl późniejszych projektów, w tym layoutu strony www.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry