Logo to podstawowy i chyba najważniejszy element identyfikacji wizualnej marki. Warto przy tym wiedzieć, że znak ów składa się z różnych elementów, a ich nazw nie należy mylić ze sobą. Będzie to bardzo przydatna wiedza dla wszystkich, którzy planują zlecić produkcję loga i mogą spotkać się z różnymi pytaniami ze strony wykonawcy. Wszystko wyjaśnimy w tym krótkim wpisie.
Słowem wstępu przypomnijmy (jeśli ktokolwiek o tym zapomniał lub nie miał tego świadomości): logo jest niezbędne, aby firma mogła rozpocząć jakiekolwiek działania marketingowe i w ogóle zaistnieć w świadomości klientów. Aby to zrozumieć wystarczy wykonać prosty test:
Za każdym razem przed oczami stają loga tych firm, prawda? Dokładnie tak to działa. Dlatego każda marka na świecie dwa razy przemyśli wprowadzenie jakichkolwiek zmian w swoim logo, bo wie, że klienci są przyzwyczajeni do tego elementu identyfikacji. Złe posunięcia mogą mieć fatalne skutki.
Przechodzimy do sedna tego wpisu. Logo praktycznie zawsze składa się z dwóch podstawowych elementów:
Pełne logo zawsze łączy logotyp z sygnetem, choć oba te elementy nie są konieczne, aby stworzyć znak firmy. Niektóre marki decydują się na sam logotyp, inne na sam sygnet. Wybór zawsze zależy od oczekiwań i planów dotyczących rozpowszechniania znaku wśród klientów.
Warto wiedzieć
Dodatkowym elementem logo może być claim, czyli hasło marki, które zwykle umieszcza się pod logotypem/sygnetem.
Bez względu na wybór ostatecznej formy logo trzeba pamiętać, aby znak ten pełnił rolę zarówno marketingową (był efektowny, przyciągał uwagę), jak i informacyjną (kojarzył się z określoną branżą, zdradzał coś na temat marki, był czytelny).
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.