Data wpisu: 04.12.2015

Identyfikacja wizualna marki to podstawa. Będzie Ci potrzebne profesjonalne studio graficzne

Każda współczesna firma musi posiadać elementy własnej identyfikacji wizualnej, bo inaczej się zwyczajnie nie da. Trudno przecież budować swoją rozpoznawalność bez logo, wizytówek, strony www. Na rynek wchodzi pokolenie klientów, którzy nie wiedzą nawet, jak wygląda budka telefoniczna, nie mówiąc już o tym, że pamiętaliby czasy, gdy ofert szukało się w gazetach czy na słupach ogłoszeniowych. Dowiedz się, jakie elementy wspomnianej identyfikacji są Twojej firmie niezbędne i dlaczego koniecznie musisz zlecić ich zaprojektowanie profesjonalnemu studiu graficznemu.

Logo

Od tego trzeba zacząć. Projektowanie logo nie jest procesem łatwym, bo w jednym drobnym znaku trzeba przecież zawrzeć mnóstwo istotnych informacji. Logo będzie towarzyszyć firmie przez bardzo długi czas, dlatego warto się przyłożyć do jego zaprojektowania i przede wszystkim zlecić to profesjonalistom. Owszem, na portalach aukcyjnych można znaleźć oferty przygotowania logo za 50-100 złotych, ale bądźmy poważni – nie będzie to znak, z którym firma naprawdę chciałaby się identyfikować i kojarzyć swoim klientom.

Strona www

Jej produkcję trzeba zlecić agencji, która ma w swoich zasobach profesjonalne studio graficzne. Od wyglądu, funkcjonalności i zawartości strony w ogromnej mierze zależy bowiem sukces firmy. Jak wspomnieliśmy – mamy już do czynienia z gigantyczną grupą klientów, którzy ofert firm szukają wyłącznie w sieci. Jeśli nie znajdą strony Twojego przedsiębiorstwa, to w praktyce dla nich nie istniejesz i nie masz szans sprzedać im swojego produktu czy usługi. Temat-rzeka, ale strona www jest bezwzględnie kluczowym elementem identyfikacji wizualnej firmy.

Wizytówki

Biznes lubi spotkania, a podczas tych trzeba swojego vis-a-vis obdarować wizytówką. Jest to wówczas pierwsza rzecz powiązana z firmą, z jaką zetknie się nasz potencjalny klient. Wrażenie musi być znakomite. Wizytówki najczęściej rozdaje się niemal hurtowo, dlatego konieczne jest zadbanie o to, aby ten mały kawałek papieru był godnym reprezentantem naszej firmy i jej naturalną reklamą.

Papeteria

Wysyłanie ofert na zwykłym papierze jest mało profesjonalne i tak też odbierają to klienci czy partnerzy biznesowi. Dlatego absolutnie konieczne jest zainwestowanie w projekty świetnych papierowych nośników identyfikacji wizualnej. O wizerunek firmy trzeba dbać na każdym kroku, pamiętając o wszystkich elementach, które będą kojarzone z naszym przedsiębiorstwem. Zlecamy więc zaprojektowanie papieru firmowego, koperty oraz teczki.

Stopka mailowa

O jej znaczeniu pisaliśmy niedawno na naszym blogu, ale powtórzmy: stopka mailowa także jest elementem identyfikacji wizualnej firmy i należy zadbać, aby prezentowała się ona profesjonalnie. Liczy się właściwy układ informacji, dodanie znaku od razu kojarzącego wiadomość z naszą firmą (najlepiej logo) oraz treściwość. Zaprojektowaniem stopki mailowej, której będziemy używać w firmie, także warto zlecić studiu graficznemu – koszt jest w zasadzie żaden, a efekty mogą być niepodważalne.

Optymalnym rozwiązaniem jest zatem zlecenie zaprojektowania wszystkich elementów identyfikacji wizualnej jednemu studiu graficznemu lub agencji reklamowej, która zajmie się produkcją firmowej strony www. Wówczas mamy pewność, że wszystkie projekty będą ze sobą spójne, a my od razu zyskamy cały zestaw narzędzi do efektywnego budowania biznesowego wizerunku.

Zobacz cennik projektowania grafiki. Wszystkie ceny netto.

 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry