Kawałek nieco grubszego papieru, lepiej lub gorzej wykończony, prezentujący podstawowe dane biznesowe posiadacza. Tak potocznie myślimy o wizytówce i generalnie tym właśnie ona jest. Nie zapominajmy jednak, że żyjemy w czasach bardzo silnej konkurencji i rynku, na którym trzeba się wyróżniać we wszelki możliwy sposób. Firmy celujące w maksymalizację swojego biznesowego wizerunku powinny się zatem zainteresować wizytówkami w formie ekskluzywnej. Czym się one charakteryzują? Oto kilka bardzo ciekawych przykładów.
Choć w wielu biznesach spotkania z klientami czy kontrahentami są ograniczone do minimum, to nadal bardzo potrzebne są podstawowe elementy pomagające budować wizerunek firmy. Do tej grupy oczywiście zaliczymy klasyczną wizytówkę. Skoro już decydujemy się na jej posiadanie, to na pewno warto zadbać, aby także ona wyróżniała się z tłumu innych, sztampowych „świstków”, które zamiast do przybornika klienta trafiają po prostu do kosza.
Z wizytówką jest tak, jak ze stroną internetową, logo czy choćby ubraniem – świadczy o profesjonalizmie posiadacza. Tworząc kompleksową identyfikację wizualną firmy musimy więc zadbać, aby każdy jej element prezentował odpowiednią jakość i współgrał pod tym względem z pozostałymi. Można iść o krok dalej i od początku zainwestować w doskonałą prezentację swojego biznesu. Temu właśnie służą wizytówki ekskluzywne.
Wbrew pozorom nie jest to ani trudne, ani szczególnie kosztowne. Wystarczy kierować się biznesowym zmysłem, który zawsze podpowiada, że inwestycja w jakość się po prostu opłaca. Ekskluzywność wizytówki możemy osiągnąć już stosując podstawowy zabieg, jakim jest naniesienie na nią folii mat wzbogaconej lakierem UV. Prezentuje się ona wówczas bardzo profesjonalnie i jest dużo trwalsza.
Ciekawy efekt osiągniemy stosując wykończenie lakierem puchnącym 3D. Są to tzw. wizytówki wypukłe, bardzo efektowne i chętnie oglądane przez obdarowanych. Idąc krok dalej możemy zdecydować się na złocenie lub posrebrzanie specjalną folią uszlachetniającą – fajna sprawa np. dla kancelarii prawnych.
Osobną kategorię tworzą wizytówki o niestandardowych kształtach – technika druku pozwala nam zaprojektować praktycznie dowolny wygląd wizytówki, co także jest bardzo ciekawym zabiegiem estetycznym i marketingowym.
Jeśli komuś znudził się zwykły papier, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaprojektować i wyprodukować wizytówki plastikowe. Prezentują się naprawdę ciekawie, a do tego są znacznie trwalsze od papierowych. Za mało? W takim razie są wizytówki metalowe – wówczas treść jest grawerowana lub wycinana, a całość wygląda bardzo oryginalnie i ekskluzywnie.
Coraz większą popularność zdobywają sobie wizytówki drukowane na czarnym, grubym papierze. Jest to skuteczny sposób na zlikwidowanie problemu białych krawędzi cięcia, mocno widocznych w sytuacji, gdy projekt wizytówki zakłada ciemne tło. Taka wizytówka jest synonimem luksusowego nośnika identyfikacji wizualnej firmy – często zamawiają ją kluby nocne, hotele czy restauracje.
Wybór jest zatem spory i naprawdę nie trzeba się dziś ograniczać do zwykłych wizytówek. Bez względu jednak na to, czy zamawiamy wizytówkę w wersji klasycznej, czy też ekskluzywnej, koniecznie należy stawiać na wysoką jakość zarówno samego projektu, jak i wydruku.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.