Dlaczego warto zlecić wydruk materiałów reklamowych wraz z projektem?

Data wpisu: 31.12.2018

Można się zgodzić z opinią, że Internet stanowi dziś najatrakcyjniejszy kanał promocji biznesu. Wciąż jednak świetne efekty przynosi marketing zewnętrzny, który opiera się na materiałach drukowanych. Do tej kategorii zaliczamy nie tylko plakaty czy bannery, ale także wizytówki, ulotki czy szyldy. Pożądane korzyści wizerunkowo-reklamowe przyniesie wyłącznie połączenie świetnego projektu z wysoką jakością wydruku. W naszym poradniku wyjaśniamy, dlaczego obie usługi warto zlecić jednemu wykonawcy.

Brak potrzeby przygotowania projektu do druku

Jest to bardzo duży atut. W sytuacji, gdy projekt np. wizytówek firmowych przygotowuje niezależny grafik, a wydrukiem ma się zająć zupełnie inna drukarnia, po stronie klienta leży obowiązek przygotowania materiałów do druku. Oczywiście profesjonalny grafik powinien o to zadbać w ramach swojej usługi, jednak różnie z tym niestety bywa.

Jeśli projekt nie zostanie odpowiednio przygotowany (chociażby w zakresie dostosowania kolorystyki), to istnieje ogromne ryzyko, że finalne wydruki będą odbiegać od intencji autora. To z kolei oznacza zupełnie niepotrzebne nerwy i stratę czasu.

Gwarantowany efekt

Wspomnieliśmy o tym w poprzednim akapicie. Zlecając i akceptując projekt np. ulotek przedsiębiorca chce mieć pewność, że otrzyma produkt w 100% odpowiadający temu, co wcześniej „klepnął”. Może się jednak zdarzyć, że grafik np. użyje palety kolorystycznej nieobsługiwanej przez drukarnię, co oczywiście będzie się wiązać z przekazaniem wydruków znacząco odbiegających od pierwotnej wizji. Jest to szczególnie kłopotliwe w sytuacji, gdy firma rzetelnie buduje swoją markę i dba o to, aby wszystkie elementy identyfikacji wizualnej brandu były ze sobą spójne.

Krótszy czas realizacji

Agencje reklamowe, które oferują zarówno projektowanie grafiki, jak i wydruki, zwykle priorytetowo traktują zlecenia typu „all in one”. Jeśli więc klient zdecyduje się zlecić druk zaprojektowanych materiałów, to może liczyć na pierwszeństwo i realizację praktycznie od ręki. Nie musi również tracić czasu na szukanie niezależnej drukarni oraz wspomniane już wcześniej przygotowanie materiałów do druku.

Niższa cena

To oczywiste, że usługi pakietowe zazwyczaj są wyceniane na korzyść zamawiającego. Agencji także zależy na tym, aby obsługiwać klientów kompleksowo. Ten argument będzie mieć szczególne zastosowanie w przypadku, gdy firma zamierza zlecić wydruk stosunkowo niewielkiej liczby kopii – np. 1000 wizytówek. Zewnętrzna drukarnia będzie „kręcić nosem” i prawdopodobnie zaoferuje znacznie wyższą cenę, niż agencja odpowiadająca za przygotowanie projektu.

Jeśli więc tylko masz taką możliwość, zawsze w pierwszej kolejności bierz pod uwagę skorzystanie z usługi pakietowej, czyli wykonania projektu graficznego wraz z wydrukiem. To się po prostu opłaca.

 

 

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski