Nasi graficy są najlepsi z najlepszych i nikt nas nie przekona, że... Sami znacie to słynne, prezesowskie przejęzyczenie (a może freudowską pomyłkę?). W każdym razie Studio graficzne w agencji interaktywnej Soluma jest naszą chlubą i podstawą sukcesu. Nie byłoby tak, gdyby nie mieli określonych cech, dzięki którym osiągnęli sukces w branży reklamowej (przekładający się na sukces naszej agencji). Które to cechy? Jest ich wiele, ale my wybraliśmy 5 najważniejszych. Lektura obowiązkowa dla każdego, kto marzy, aby zostać grafikiem komputerowym!
Cierpliwość – szczególnie w stosunku do klientów, którzy zawsze wiedzą lepiej i mają więcej talentu, tylko akurat brakuje im czasu, żeby to pokazać (ale jakbym miał czas, to bym zrobił to logo 100 razy lepiej od pana). Każdy grafik robiący w reklamie prędzej czy później trafi na klienta, który ma bliżej nieokreślone wymagania, wie, ale nie powie, zapłaci albo nie zapłaci, zaakceptuje za godzinę albo za rok itd. Cierpliwość w tym zawodzie to podstawa!
Asertywność – grafik pracujący w agencji ma ułatwione zadanie, bo po prostu dostaje zlecenia od opiekuna projektu i dostaje pensję. Gorzej mają freelancerzy lub prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. Pracy twórczej w naszym kraju się nie ceni – klienci sądzą, że „machnąć logo” można w kilka chwil, w dodatku w przerwie między posiłkami, a jeśli ktoś zażąda za to np. 1000 złotych, to jest nazywany oszustem (w łagodnej wersji). Nie warto się temu poddawać. Dobry grafik musi cenić swoją pracę i swój czas – nie rób projektów za półdarmo, bo w ten sposób psujesz rynek i wkurzasz kolegów po fachu.
Empatia – znów względem klientów. Grafik musi pogodzić się z tym, że klienci nie rozumieją, "o czym on do nich rozmawia". Zapomnij więc o skrótach myślowych, wektorach, krzywych i CMYK-ach, bo i tak na końcu dostaniesz logo w jpg o wielkości znaczka pocztowego i polecenie, aby dać je na baner 3x2m.
Sumienność – w tej branży nie ma zlituj. Jeśli zobowiązujesz się wykonać projekt graficzny w danym terminie i w określonej jakości, to musisz się z tego wywiązać. Nawalisz raz – będziesz na cenzurowanym. Nawalisz drugi raz – idziesz do pośredniaka. W reklamie działa się szybko, a olbrzymia konkurencja musi zmuszać do ciągłego podnoszenia swoich umiejętności. Nie masz odporności na stres, nie potrafisz zarządzać czasem? Poszukaj pracy w biurze.
Umiejętność czytania w myślach – jeśli to potrafisz, to zawsze osiągniesz sukces w reklamie. Oczywiście nikt nie czyta w myślach, ale grafik przynajmniej musi próbować. Klienci z reguły nie potrafią opisać swoich oczekiwań lub też tylko im się wydaje, że potrafią. I tak na Ciebie w końcu spadnie cała odpowiedzialność za to, aby klient krzyknął: „Tak, o to mi chodziło!”
Praca grafika komputerowego – choć dobrze wynagradzana i dająca sporo frajdy – nie jest prosta, a już na pewno nie jest spokojna. Nasi graficy na szczęście nie narzekają. Klienci tym bardziej.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.