Każda firma prędzej czy później będzie potrzebować projektów graficznych – czy to służących do bieżącej promocji, czy też mających tworzyć identyfikację wizualną marki. Wówczas pojawia się problem: komu takie prace zlecić? Przygotowaliśmy 3 scenariusze. Który okaże się najkorzystniejszy?
Kusząca opcja, bo obarczona najniższym kosztem. Z drugiej jednak strony warto pamiętać o starym biznesowym powiedzeniu: albo płacisz za coś pieniędzmi, albo czasem. Bywają sytuacje, gdy ten drugi jest znacznie cenniejszy.
Owszem, samodzielnie wykonanie prostych projektów graficznych jest możliwe (mnóstwo darmowych programów dostępnych w sieci), ale trzeba tutaj postawić akcent na słowo prostych. Jeśli do tematu zabiera się amator, nie ma mowy o stworzeniu czegoś wartościowego, co realnie pomoże firmie w promocji. Efekty zwykle są opłakane, co i tak kończy się koniecznością pilnego zlecenia poprawek profesjonaliście.
Opcja dużo lepsza niż podejmowanie próby samodzielnego projektowania elementów graficznych. Korzystając z usług niezależnych wykonawców można liczyć na wyższą jakość, szczególnie jeśli freelancer dysponuje odpowiednim portfolio.
Niebezpieczeństwa? Jest ich kilka. Przede wszystkim freelancerzy często nie wystawiają faktur, co nie jest korzystne z punktu widzenia przedsiębiorcy. Kolejna kwestia to zdarzające się regularnie opóźnienia czy szeroko pojęta niesolidność. Nie ma się co łudzić: naprawdę dobry fachowiec znajdzie pracę w agencji lub założy własną.
To zdecydowanie najkorzystniejsze rozwiązanie. Jeśli firma była zadowolona z obsługi (z logo, projektów wizytówek, layoutu strony www), to nic nie stoi na przeszkodzie, aby nawiązała stałą współpracę z agencją reklamową. Ta zawsze ma w swoich strukturach profesjonalne studio graficzne i może na bieżąco obsługiwać klientów zlecających drobne prace graficzne.
Owszem, usługi agencyjne są droższe niż w przypadku freelancerów, nie mówiąc już o samodzielnym projektowaniu, ale w zamian dostajemy gwarancję wysokiej jakości projektów, terminowości i fachowych podpowiedzi. To się sumarycznie po prostu opłaca.
Jest jeszcze scenariusz numer 4. Firma może zatrudnić własnego grafika. W tym przypadku trzeba jednak rozważyć, czy będzie miał on stale coś do roboty. Jeśli nie, to nie ma sensu tworzyć dodatkowego etatu i brać na siebie wysokich kosztów zatrudnienia kogoś, kogo spokojnie może zastąpić zewnętrzny wykonawca.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.