Data wpisu: 18.01.2016

5 ciekawych trendów w projektowaniu grafiki stron www

Zaczniemy od banału. Każda profesjonalna strona www musi mieć dedykowaną szatę graficzną, prawidłowo zaprojektowany layout, menu i poszczególne zakładki. W naszej branży jednak coraz trudniej jest zdefiniować słowo „prawidłowo”, bo trendy zmieniają się w błyskawicznym tempie. Coś fajnego 3-4 lata temu dziś mogłoby wzbudzić uśmiech politowania. Dlatego w tym wpisie przyglądamy się 5 ciekawym trendom w projektowaniu grafiki na www, co pomoże Wam ocenić, czy Wasza strona nie wymagałaby jednak przeprowadzenia redesignu graficznego.

  1. Cała strona na...jednej stronie – ten trend prezentuje się wyjątkowo efektownie. Layout tworzy jedna grafika, często piękne zdjęcie, w której ukryte zostają przyciski nawigujące w obrębie strony. Do takiego układu menu można się szybko przyzwyczaić, bo zadaniem grafika jest takie rozmieszczenie przycisków, aby były one funkcjonalne i intuicyjne. Układ taki często zastępowany jest przez okienka – layout wówczas budujemy w oparciu o wiele grafik, które w oczywisty sposób zdradzają, co się pod nimi kryje (jaka zakładka).
  2. Ogromne zdjęcie w tle ekranu – nieco już oklepany pomysł, ale nadal prezentujący się bardzo atrakcyjnie. Zadaniem zdjęcia lub grafiki jest maksymalne przyciągnięcie wzroku odbiorcy. W taki sposób to layout strony staje się celem, dla którego internauta w ogóle zostaje na witrynie. Niebezpieczeństwo jest takie, że pozostałe elementy strony (oraz zakładki) powinny być równie efektowne, a to znacznie podnosi koszt produkcji serwisu.
  3. Menu zajmujące całą stronę – menu z reguły umieszcza się na górze strony, ale jednym z nowszych trendów jest robienie z menu głównego elementu graficznego layoutu. Po co? Aby strona była maksymalnie przejrzysta i minimalistyczna. Trend znany od lat przy tworzeniu wizytówek internetowych. Dziś ma także inne zastosowanie – taka budowa menu sprawia, że strona będzie całkiem nieźle wyświetlać się także na urządzeniach mobilnych. Nie może to jednak zastąpić stworzenia wersji responsywnej strony.
  4. Powrót intro – irytujące strony startowe dziś powoli wracają do łask, ale w nieco innej formie. Otóż użytkowników wita ekran, który prezentuje się wybitnie efektownie i wręcz zmusza internautę do kliknięcia w przycisk przenoszący go do strony głównej. Nie wszędzie jednak ten trend się sprawdzi. W przypadku stron firmowych, które mają być przede wszystkim źródłem szybkiej i czytelnej informacji, może to przynieść odwrotny skutek.
  5. Material design – bardzo charakterystyczny trend w projektowaniu grafiki na potrzeby www. Kurczowo trzyma się go chociażby Google. Na czym polega? Oś layoutu stanowią bardzo przejrzyste elementy graficzne – może to być jedna duża grafika, pod którą grupowane są informacje szczegółowe i przyciski lub wręcz całe stado mini-grafik w układzie okienkowym, podobnym do portalu informacyjnego. Założenie jest takie, aby użytkownik natychmiast wiedział, jak się po witrynie poruszać, nawet bez wyszczególnionego menu. Material design jest podporządkowane rewolucji mobilnej i bezpośrednio z niej wynika.

Wykorzystywanie tych trendów jest obecnie bardzo powszechne, ale zanim Wy także zdecydujecie, że Wasza strona ma zostać zbudowana w oparciu o jeden z nich, dobrze się zastanówcie, czy przy okazji nie będzie to zamach na jej funkcjonalność. Nie możemy bowiem zapomnieć, do czego tak naprawdę służy nam firmowa strona www. Ma być nośnikiem informacji o firmie i promocji marki. W takiej kolejności, nigdy odwrotnie. Sztuka dla sztuki w kontekście biznesowym się po prostu nie sprawdza.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry