Data wpisu: 31.03.2016

Wizytówka internetowa zamiast strony www? Tak, ale tylko na początek

Prowadzenie, a już szczególnie rozwój biznesu, wymaga masy inwestycji, nie dziwi więc, że wielu przedsiębiorców odkłada „na później” decyzję o stworzeniu strony www swojej firmy. Problem zaczyna się w momencie, gdy to „później” zamienia się w „za późno”. Jeśli jesteś w podobnej sytuacji i po prostu nie masz funduszy na zlecenie przygotowania profesjonalnej strony, pomyśl o wizytówce internetowej. Wbrew pozorom to może być całkiem ciekawe, choć przejściowe, rozwiązanie.

Współczesne wizytówki internetowe - „prawie” jak strona www

Jeśli ktoś twierdzi, że wizytówka może zastąpić na stałe stronę www, to albo celowo wprowadza Cię w błąd, albo ma niskie wymagania estetyczne i użytkowe. Wizytówka zawsze będzie tylko mocno okrojoną wersją strony, ale to nie znaczy, że nie warto w nią zainwestować.

Wizytówkę internetową w opozycji do strony www można porównać do roweru miejskiego. Jest fajny, stylowy, całkiem wygodnie się nim jeździ, jednak gdy skończy się ścieżka, zaczynają się problemy i jazda nie będzie już dalej możliwa. Wtedy potrzebujesz roweru górskiego – czyli profesjonalnej strony internetowej. Obrazowo? Mamy nadzieję.

Początki z biznesem mogą więc przypominać taką jazdę rowerem miejskim. Jest dość przyjemnie, masz w sobie dużo entuzjazmu, ale jeszcze nie wiesz, co czeka Cię za rogiem. Nie zaryzykujesz więc poświęcenia sporych środków na produkcję strony. Jednocześnie nie chcesz rezygnować z podstawowego warunku sukcesu marketingowego, czyli obecności Twojej firmy w sieci. Dlatego powinieneś wybrać wizytówkę internetową.

Zaskakująco dobra funkcjonalność

Wizytówka internetowa nazywa się tak nie bez powodu – jest to bowiem po prostu prezentacja firmy w bardzo podstawowym zakresie. Nie znajdziesz tu rozbudowanych grafik, niesamowitego layoutu, niebotycznej liczby funkcji. Pytanie, czy na tym etapie jest Ci to wszystko potrzebne, a także, czy Cię na to stać? Jeśli nie, to czytaj dalej.

Dobra, prosta, ale profesjonalna wizytówka www od razu pracuje na rozpoznawalność Twojej firmy – może nie stanowi jej najmocniejszego elementu wizerunkowego, ale przynajmniej będzie można Cię odnaleźć w sieci, a to w dzisiejszych czasach bardzo ważna sprawa.

Metoda małych kroków potrafi zadziałać

Korzystając z wielu fajnych rozwiązań można taką wizytówkę maksymalnie upodobnić do strony www. Jak? Chociażby dodając odnośniki do mediów społecznościowych, umieszczając profesjonalne teksty itd. Przyda się oczywiście poręczny formularz kontaktowy. Porządny wykonawca nie zapomni również o dostosowaniu wizytówki do poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych (będzie to witryna responsywna).

Taką wizytówkę można zoptymalizować, co pomoże jej w konsekwentnym osiąganiu coraz wyższych pozycji w wyszukiwarce (to oczywiście nie wystarczy). Gdy będziesz już gotowy, aby zlecić produkcję profesjonalnej strony www, świetna wizytówka może posłużyć za bazę do dalszych prac.

Jeśli więc stoisz przed dylematem: zlecić produkcję profesjonalnej strony internetowej (na co Cię nie stać) lub nie robić jej w ogóle, to wybierz trzecie rozwiązanie – wizytówkę www. Koszt jest znacznie mniejszy, a Twój biznes tylko na tym zyska.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry