Strona internetowa firmy, przynajmniej ta profesjonalna, powinna być jak organizm: wszystko musi na niej pasować, współgrać ze sobą i pracować na wspólny interes, jakim jest sukces wizerunkowy przedsiębiorstwa. Bywa jednak, że w toku prac – czy to z winy zamawiającego (oszczędności) czy z niekompetencji wykonawcy – pewne rzeczy nie zostają w ogóle wdrożone. Czasami nie jest to wielki problem, ale są takie elementy, z których absolutnie nie wolno rezygnować, bo to przełoży się na obniżenie skuteczności strony. Wymieniamy 5 z nich.
- Zakładka kontaktowa – jest kluczowa z punktu widzenia podstawowego celu posiadania strony, czyli pozyskiwania klientów z Internetu. Brak zakładki kontaktowej jest błędem przeciwko funkcjonalności witryny. Każdy użytkownik oczekuje, że taka zakładka znajdzie się na stronie i to tam będzie szukać danych kontaktowych przedsiębiorstwa. Jeśli jej zabraknie – opuści witrynę.
- Formularz kontaktowy – klienci bywają leniwi, szczególnie ci niezdecydowani. Dlatego na stronie koniecznie trzeba umieścić prosty formularz kontaktowy, który umożliwi użytkownikowi szybkie złożenie zapytania dotyczącego oferty. Nie każdy chce wykonać telefon, nie wszystkim będzie się też chciało wklepać adres e-mail.
- Logo firmy – strona internetowa musi być wizerunkowo spójna z elementami identyfikacji wizualnej firmy, a wręcz powinna być jednym z jej najważniejszych elementów. Klient wchodząc na stronę od razu chce wiedzieć, z kim ma do czynienia, a logo umieszczone w lewym górnym rogu witryny jest wystarczającym drogowskazem.
- Odnośniki do mediów społecznościowych – oczywiście mówimy tutaj o sytuacji, w której firma ma swoje profile w social mediach. Jeśli tak jest, to koniecznie należy umożliwić użytkownikom szybkie i wygodne przejście do tych profili z poziomu strony internetowej. To drobiazg, ale bardzo pozytywnie wpływa na wizerunek firmy i uwiarygadnia ją w oczach użytkownika.
- Blog – dla wielu to może być zaskoczenie, ale umieszczenie bloga na firmowej stronie internetowej jest świetnym sposobem na zyskanie zaufania klientów. Aktywnie prowadzony blog dobrze wpływa na pozycję witryny w wyszukiwarce, a użytkownikom pozwala szybko przekonać się, że mają do czynienia z fachowcami w swojej branży. Jeśli firma prowadzi blog pod zewnętrzną domeną, to na stronie powinien się znaleźć odnośnik prowadzący do tej witryny.
Pamiętaj o tych elementach na etapie projektowania swojej firmowej strony internetowej i dopilnuj, aby nie zapomniał o nich wykonawca witryny.
Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive