Polemizując z tytułem: można wszystko. Pytanie tylko, jaki efekt wówczas osiągniemy? Jeśli w grę wchodzi budowa firmowej strony www, z pewnością zależy nam na jej profesjonalnym wyglądzie, wysokiej użyteczności i przyjazności dla klientów. Wtedy nie ma zmiłuj – szybko nie będzie. Choć to oczywiście pojęcie względne.
Budowa strony internetowej dla firmy jest dość skomplikowanym procesem, który wymaga zaangażowania sporej liczby osób, dokładnych przygotowań, opracowania planu działania i wymiany masy maili z klientem. W praktyce w dużej mierze właśnie od niego zależy, jak długo trwać będzie budowa strony. Zdarzają się bowiem klienci na tyle zajęci, że nie znajdują czasu, aby spokojnie omówić wszystkie założenia czy odpowiedzieć na pytania wykonawcy. Nie mówiąc już o wypełnieniu szczegółowego briefu.
Właśnie dlatego większość agencji określa termin wykonania strony dopiero w chwili, gdy zostaną ustalone wszystkie szczegóły, włącznie z ceną. Na tę ostatnią ma wpływ wiele czynników, a klient proszący o wprowadzenie nowych rozwiązań już w trakcie budowy witryny naraża się nie tylko na podniesienie kosztów operacji, ale także przesunięcie terminu.
Każda agencja interaktywna ma w swoich zasobach projekty, które powstały na gotowych szablonach – również tych autorskich. Jeśli więc klientowi bardzo zależy na czasie, można uruchomić jego witrynę właśnie na takim szablonie. Strona nie będzie bardzo oryginalna, ale z pewnością funkcjonalna i przyjazna użytkownikom. Cena również jest w takiej sytuacji niższa, co może mieć kluczowe znaczenie dla sporej grupy klientów.
Jeśli jednak zleceniodawca chce postawić na projekt indywidualny, w każdym calu dopasowany do swoich wymagań, wówczas musi się liczyć z tym, że projekt zajmie dużo więcej czasu.
Bardzo rozbudowane strony www wyglądają efektownie, ale warto się zastanowić, czy nasza firma właśnie czegoś takiego potrzebuje. W wielu branżach strona ma przecież pełnić rolę czysto informacyjną, a wszelkie dodatkowe elementy graficzne, a tym bardziej animacyjne, tylko podrażają projekt i wydłużają czas jego realizacji.
Zdecydowanie krócej potrwa budowa strony z podstawowymi zakładkami, jak Kontakt, O firmie, Cennik i Oferta niż z filmikami promocyjnymi, przedstawieniem procesu produkcji i mapą zrealizowanych inwestycji.
Dobrej jakości agencja interaktywna uruchomi stronę wraz z dedykowanym jej systemem do administrowania treścią. To bardzo dobre rozwiązanie dla klienta, ponieważ pozwala mu w pełni wykorzystać potencjał strony również w przyszłości. Z poziomu CMS możemy samodzielnie uzupełniać treści i nie tracić środków ani czasu na proszenie o to wykonawcy. Na ten element projektu zdecydowanie warto poczekać kilka dni dłużej.
Przy założeniu, że strona powstanie w oparciu o dedykowany CMS, dopasowany do indywidualnych preferencji szablon oraz nie będzie zbytnio rozbudowana pod względem graficznym, czas realizacji w średniej wielkości agencji nie powinien przekroczyć 30 dni roboczych.
Bardzo zaawansowane projekty tworzy się zdecydowanie dłużej. Pamiętajmy, że uznane agencje mają sporo klientów, dlatego muszą dzielić zasoby między kilka projektów.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.