Data wpisu: 02.09.2015

Od czego zależy cena strony internetowej? Kilka faktów, o których trzeba pamiętać

Można coś zrobić drogo i źle, ale praktycznie nigdy tanio i dobrze. Ofert agencji interaktywnych czy reklamowych zajmujących się tworzeniem stron www jest multum, dlatego firmy zastanawiające się nad powierzeniem budowy swojej witryny mają spory problem z określeniem, na jaki budżet powinny być przygotowane. Cena strony internetowej zależy bowiem od co najmniej kilku kluczowych czynników.

Wizytówka, a może portal?

Strona stronie nierówna, co oczywiście jest banałem. Niektórzy klienci nie zdają sobie jednak sprawy, że budowa prostej wizytówki z podstawowymi informacjami a rozbudowanego portalu z wieloma zakładkami różni się setkami godzin spędzonymi przed monitorem. Ten czas poświęcić muszą wysokiej klasy specjaliści od programowania i tworzenia grafiki. Tanio więc być nie może.

Wizytówka ineternetowa stworzona w oparciu o szablon może więc kosztować np. 900 złotych netto, a portal co najmniej 10.000 złotych netto. Dobra, profesjonalna strona firmowa z rozbudowaną treścią, czytelnym układem i dobrej jakości grafiką powinna natomiast kosztować co najmniej kilka tysięcy złotych netto.

Freelancer czy doświadczona agencja?

Nie mamy nic przeciwko freelancerom – wielu dobrej klasy fachowców pracuje w ten sposób, jednak współpraca z agencją ma sporo plusów pobocznych. Klient może liczyć na kompleksową obsługę, włącznie z dedykowanym opiekunem projektu, który będzie prowadził go przez wszystkie etapy budowy strony.

Agencja dysponuje także większymi zasobami technologicznymi, co ma ogromne znaczenie w sytuacji, w której klient zażyczy sobie indywidualnego, bardzo skomplikowanego projektu, np. rozbudowanego layoutu z dużą ilością elementów graficznych. Wówczas doświadczony zespół poradzi sobie z wyzwaniem zdecydowanie szybciej, gwarantując przy tym zadowalający efekt. Stawki agencyjne są jednak zwykle wyższe od tych oferowanych przez freelancerów. Za spokój, gwarancję, terminowość i profesjonalną atmosferę warto jednak zapłacić nieco więcej – szczególnie w kontekście strony firmowej.

Prostota czy „bajery”?

Biorąc pod uwagę umiejętności współczesnych web developerów oraz dostępne narzędzia, praktycznie jedynym ograniczeniem podczas budowy strony www jest wyobraźnia. Trzeba mieć jednak świadomość, że za każdą rozbudowaną opcję zapłacimy dodatkowo. Niektóre „bajery” są bardzo kosztowne, dlatego zanim zaczniemy zasypywać wykonawcę masą pomysłów, zastanówmy się dokładnie, co tak naprawdę jest nam potrzebne.

Jeśli celem strony jest informowanie klientów o naszych usługach i zaproszenie do kontaktu, to nie skazujmy ich na żmudne przebijanie się przez ambitne projekty graficzne i ruchome obrazy. Siła przekazu czasami tkwi w prostocie. Jeśli natomiast strona ma świetnie sprzedawać konkretny produkt i pokazywać jego możliwości, wówczas stawiajmy na elementy z wysokiej półki, przyciągające uwagę. Różnice w cenie między oboma rodzajami projektów mogą być (i będą) znaczne.

Zawsze należy pamiętać, że najdroższe są prace graficzne i programistyczne. Jeśli zatem chcemy nieco zaoszczędzić (ale nigdy skrajnie), wówczas pomyślmy o zbudowaniu strony w oparciu o szablon z jego elementami dopasowanymi do naszych indywidualnych oczekiwań i potrzeb. Każdy niestandardowy dodatek kosztuje ekstra.

 

 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry