Data wpisu: 30.08.2016

Dlaczego warto zainwestować WIĘCEJ w naprawdę DOBRY projekt graficzny? 5 argumentów

Oszczędzanie na reklamie czy szerzej na promocji z reguły się nie opłaca. Problem w tym, że wielu przedsiębiorców, nie mając doświadczenia w zlecaniu różnych prac, nie zdaje sobie często sprawy, że faktycznie oszczędza. Cieszą się, gdy jakiś wykonawca oferuje bardzo niską cenę za realizację projektu graficznego, za który profesjonalna agencja marketingowa żądała wielokrotnie wyższej kwoty. Później są pretensje. Projekt okazał się kiepski, kampania nie przyniosła żadnego rezultatu – takie historie są codziennością. Dlatego właśnie zwykle lepiej jest od razu zainwestować nieco więcej, aby mieć pewność otrzymania naprawdę dobrego projektu. Mamy 5 argumentów potwierdzających tę tezę.

  1. Wyższa sprzedaż przy mniejszym nakładzie – wyobraź sobie, że kolportujesz ulotki reklamowe. Rozdajesz 1000 sztuk. Z oferty skorzystało 10 osób, a plan był taki, aby pozyskać 100 klientów. Co robisz? Drukujesz kolejne ulotki, aby w końcu osiągnąć cel. Czy nie lepiej byłoby stworzyć taki projekt ulotki, który przyniesie pożądany efekt przy mniejszym nakładzie druku?
  2. Reklama świadczy o firmie – kiepski projekt nie tylko nie przynosi efektu sprzedażowego. Może też fatalnie wpłynąć na wizerunek firmy. Jeśli reklamujesz się przy użyciu czegoś, co z gruntu jest złe, miej świadomość, że klienci będą to utożsamiać z Twoją marką.
  3. Problemy podczas współpracy – tanie projekty robią tani wykonawcy, a więc najczęściej freelancerzy, firmy działające na czarno czy zwykli amatorzy. Co to oznacza dla Ciebie? Nie dość, że ryzyko otrzymania fatalnego projektu, to jeszcze późniejsze problemy związane z nieterminowością, brakiem faktury oraz zerowe szanse na uzyskanie gwarancji.
  4. Strata czasu – sam projekt graficzny to nie wszystko. Zwykle jest on zwieńczeniem wielu tygodni analiz, szukania pomysłów itd. Fatalna realizacja niweczy Twoje starania. Tracisz czas, który mogłeś poświęcić na coś pożytecznego, np. zarabianie pieniędzy. Zamiast tego musisz ponownie szukać wykonawcy, nie możesz ruszyć z kampanią, bo tak naprawdę niczego nie masz. W takim momencie nie myślisz już o zaoszczędzonych pieniądzach. Widzisz jedynie stratę.
  5. Tracisz dystans do konkurencji – często jest tak, że firma chce wystartować z kampanią w tym konkretnym momencie. Bo np. zaczyna się sezon komunijny czy szał przedświątecznych zakupów. Jeśli zamówisz tani projekt graficzny i nie spełni on Twoich oczekiwań, nie będziesz już mieć czasu na wstrzelenie się w najważniejszy dla Ciebie i Twoich klientów okres. Twoja konkurencja będzie się reklamować i sprzedawać, a Ty – przy dużym szczęściu – załapiesz się na musztardę po obiedzie.

Podsumowanie będzie krótkie: oszczędzanie na projektach graficznych zawsze źle się kończy. Jeśli nie masz pieniędzy na coś naprawdę dobrego, to lepiej wstrzymaj się z reklamą. Wówczas w najgorszym razie stracisz jakąś grupę klientów. Przynajmniej jednak nie ośmieszysz swojej firmy.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry