Data wpisu: 31.08.2015

Gotowy szablon czy strona autorska? Które rozwiązanie jest lepsze dla firmy?

W jednym z artykułów prezentowaliśmy zalety gotowych szablonów stron www, dzięki którym możemy znacznie ograniczyć koszt budowy witryny internetowej i zyskać na czasie. Wiadomo jednak, że w przypadku biznesu nie zawsze należy skupiać się na oszczędnościach. Strona firmowa powinna bowiem jak najlepiej budować profesjonalny wizerunek przedsiębiorstwa. Z tego punktu widzenia na pewno lepszym wyjściem jest zlecenie budowy witryny od podstaw, dopasowanej w 100% do naszych oczekiwań i potrzeb grupy docelowej.

Autorska strona www daje większe możliwości identyfikacyjne

Wiecie, że Chińczycy są podobno w stanie stworzyć własną wersję praktycznie każdego europejskiego samochodu? Co z tego, skoro to nadal będzie podróbka. Marki i tradycji nie da się już kupić. Dokładnie tak samo jest w kwestii strony internetowej. Szablon nie jest zły, ale na pewno nie będzie optymalnym rozwiązaniem w sytuacji, gdy zależy nam na wyróżnieniu się spośród konkurencyjnych witryn.

Firma powinna postawić na budowę autorskiej strony, jeśli zamierza przy jej pomocy budować własną markę i wspomagać jej rozpoznawalność. Nie ryzykujemy wówczas, że klient zada sobie pytanie: „Gdzie ja już taką stronę widziałem?”.

Wszystko według własnych potrzeb

Szablon, jak to szablon – jest wspólny dla wszystkich i uniwersalny. A jak coś jest do wszystkiego, to czasami okazuje się być do niczego. Firma nie powinna sobie na to pozwolić. Owszem, ogromna podaż wszelakich wtyczek w połączeniu z talentem programisty dają możliwość znacznej modyfikacji wyglądu szablonu, ale już nie jego funkcjonalności.

Decydując się na zlecenie budowy firmowej strony od podstaw zyskujemy gwarancję, że witryna powstanie dokładnie według naszych wskazówek i będzie zawierać wszystkie elementy, które są kluczowe dla jej powodzenia w konkretnej branży i w zetknięciu z dokładnie określoną grupą docelową.

Lepsze wsparcie już po realizacji

Agencja reklamowa, która wykona stronę internetową w oparciu o własny projekt, z pewnością chętnie udzieli gwarancji na poprawność działania witryny w przyszłości. W razie problemów dużo szybciej usunie też wszelkie błędy. Wynika to z faktu, że doskonale zna swoje dzieło i dokładnie testuje je przed ostatecznym przekazaniem klientowi.

W przypadku ogólnodostępnych szablonów bywają z tym problemy. Nie zawsze są one bowiem spowodowane błędami popełnionymi przez wykonawcę, ale np. ograniczeniami samego szablonu. Problematyczne jest też ewentualne rozbudowywanie strony o kolejne funkcjonalności, jeśli szablon na to nie pozwala.

Szkolenie z obsługi

Często pomijana, a niezwykle ważna kwestia. Agencja interaktywna, która buduje stronę w oparciu o autorskie rozwiązania, zawsze przeszkoli klienta z zasad późniejszego użytkowania strony, np. aktualizowania treści – odda też do użytku system zarządzania treścią.

Oczywiście jeśli strona powstaje na szablonie także mamy prawo żądać przeszkolenia, ale w sytuacji pojawienia się różnych aktualizacji możemy mieć problem z poradzeniem sobie z ich wdrożeniem. Bywa też tak, że po zaktualizowaniu szablonu część funkcji strony przestaje działać. Bezpieczniej jest więc zaufać autorskim rozwiązaniom wybranej przez nas agencji.

Różnica w cenie między realizacją strony na bazie gotowego szablonu a własnych narzędzi agencji, wcale nie jest taka duża. Często dokładając do projektu kilkaset złotych kupujemy sobie wsparcie  gwarancję, że nasza strona jest naprawdę nasza.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry