Normą w naszym zawodowym życiu są pytania od klientów, którzy chcąc poszukać oszczędności w procesie budowy ich strony www sondują, czy jesteśmy w stanie przygotować ich witrynę na podstawie gotowego szablonu layoutu. Owszem, jesteśmy w stanie, ale tego unikamy. Mamy do dyspozycji znakomitych grafików i programistów, których umiejętności cenimy wyżej niż nieznanych nam wykonawców. Nie jest to jednak jedyny powód, dla którego zawsze przekonujemy klientów, że lepsze dla ich firmy będzie stworzenie autorskiego projektu graficznego strony.
Gotowe „skórki” - fajne, ale nie do zastosowań biznesowych
Każdy biznes powinien się jakoś wyróżnić na tle konkurencji. Świetnym narzędziem do tego jest profesjonalna strona www. Nie osiągniemy jednak tego efektu, jeśli z uwagi na oszczędności pominiemy w całym procesie tworzenia strony pomoc studia graficznego.
W sieci roi się od gotowych tzw. „skórek”, które są naprawdę niezłe, ale nie polecamy ich do stosowania w przypadku stron firmowych. Dlaczego?
- Gotowy layout może kupić każdy i istnieje spore ryzyko, że będziemy mieć stronę identyczną jak ta, którą wcześniej wykonano dla konkurencji w oparciu o ten sam szablon;
- Wykonawca nie bierze odpowiedzialności za błędy w kodzie i wszelkie problemy ze wsparciem ze strony autora szablonu;
- Problem z dostosowaniem szablonu do wymagań zamawiającego – większość szablonów należy do kategorii „mydło i powidło”, co oznacza, że można na ich bazie uruchomić zwykłą stronę, sklep internetowy czy blog. To utrudnia dostosowanie layoutu do realnych potrzeb firmy;
- Wcale nie dużo krótszy czas realizacji – niektóre szablony zawierają błędy, których wychwycenie jest trudne i czasochłonne. Dlatego nie ma gwarancji, że korzystając z gotowego szablonu realizacja strony przebiegnie znacznie szybciej.
Autorski projekt graficzny layoutu strony www – najlepsze rozwiązanie dla firmy
Z powyższych powodów naprawdę rozsądniej jest skorzystać z usług profesjonalnego studia graficznego i to jemu zlecić stworzenie unikalnego layoutu naszej strony. Wówczas zyskujemy świetną okazję do maksymalnego wpłynięcia na ostateczny wygląd witryny i mamy gwarancję, że podobnej strony w sieci nie ma.
Inne korzyści dla firmy, to:
- 100% pewność, że grafika nie jest powtarzalna – oczywiście tylko pod warunkiem korzystania z usług legalnej, profesjonalnej agencji reklamowej mającej w swoich zasobach studio graficzne;
- Duży wpływ na wygląd strony – grafik będzie kierować się naszymi uwagami, inspiracjami, oczekiwaniami, a w ich realizacji nie ograniczy go ustalony wygląd szablonu;
- Dowolna konfiguracja strony i rozmieszczenie na niej kluczowych elementów – wolimy mieć Menu na dole? Żaden problem w przypadku autorskiego layoutu. Z gotowym szablonem tak łatwo już nie pójdzie;
- Pewność ostatecznej ceny wykonania strony – studio projektujące layout witryny wyceni swoją pracę na podstawie naszych oczekiwań i ustalona stawka nie zmieni się do końca (chyba, że klient zażąda wprowadzenia zmian wykraczających poza zakres umowy). W przypadku szablonu oszacowanie ceny jest kłopotliwe, bo nie wiadomo, czy w toku prac nie pojawią się komplikacje związane np. z błędami w gotowym produkcie, których usunięcie będzie czasochłonne i oczywiście kosztowne.
Generalnie jednak należy stawiać na oryginalność, która jest ceniona i pozwala wyróżnić ofertę firmy w przestrzeni Internetu. To zapewni nam wyłącznie wybór unikalnego projektu graficznego strony.
Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive