Data wpisu: 04.08.2015

Co, kto i jak? 3 kluczowe pytania, które trzeba sobie postawić przed budową firmowej strony www

Decyzja o uruchomieniu firmowej strony internetowej wydaje się być zupełnie naturalna. W dobie tak dynamicznego rozwoju sieci każda firma, która chce pozyskiwać nowych klientów i budować swój wizerunek jest wręcz zmuszona do zainwestowania w to narzędzie promocji. Ten pęd powoduje jednak, że nadal powstają strony słabe, nieskuteczne i w praktyce przynoszące firmom tylko jedną korzyść – udostępnienie swoich danych kontaktowych w sieci. Aby uniknąć błędów i cieszyć się naprawdę dobrą i skuteczną stroną www trzeba sobie wcześniej odpowiedzieć na kilka ważnych pytań. I nie chodzi wcale o słynne „co chcę w życiu robić?”. Zapraszamy.

Co? Czyli o celu budowy strony www

To pytanie jest bardzo często pomijane, bo odpowiedź na nie wydaje się prosta. Firma chce mieć stronę, która pozwoli jej zdobyć nowych klientów. W rzeczywistości jednak problem jest bardziej złożony. Strony mogą spełniać bardzo różne funkcje – sprzedawać, budować wizerunek, wspierać inne działania promocyjne lub po prostu komunikować, że istniejemy. Przed zleceniem prac warto dokładnie zastanowić się nad tymi kwestiami.

Od odpowiedzi na to pytanie zależy bowiem dalszy tok postępowania. Wiedząc, jaki jest cel naszej przyszłej strony firmowej, będziemy w stanie określić budżet na jej realizację, wyobrazić sobie listę funkcjonalności, wybrać te elementy, na które chcemy położyć szczególny nacisk.

Zastanówmy się więc, kto jest odbiorcą tej strony? Jakich zachowań od niego oczekujemy? Czy na stronę mają trafiać dotychczasowi klienci czy może zależy nam na pozyskaniu zupełnie nowych?

Kto? Czyli wybieramy wykonawcę

Oczywiście przeciętna firma nie jest w stanie samodzielnie zbudować strony, a już na pewno nie takiej, która osiągnie założone wcześniej cele. Potrzebujemy profesjonalnego wykonawcy, w praktyce doświadczonej agencji reklamowej lub interaktywnej. To od jej pracy będzie zależeć końcowy efekt.

Do wyboru mamy dwa rozwiązania: albo będzie tanio, albo będzie dobrze. Nie ma tu niestety stanów pośrednich. Oczywiście nie trzeba od razu zakładać, że na budowę strony przeznaczymy 10-20 tysięcy złotych, bo dobry i skuteczny produkt możemy otrzymać za wielokrotnie mniejsze pieniądze. Należy jednak wystrzegać się podejrzanie tanich ofert, szczególnie wtedy, gdy wykonawca nie może wystawić nam faktury.

Strona internetowa to zbyt poważna sprawa, aby eksperymentować z jej jakością. Zlecając pracę oczekujemy dobrego lub znakomitego efektu, a także pełnego wsparcia na każdym etapie realizacji i już po uruchomieniu witryny. To gwarantują nam tylko renomowane, legalnie działające agencje.

Jak? Czyli co powinno się znaleźć na naszej firmowej stronie www

Dochodzimy do kluczowej kwestii – co warto umieścić na firmowej stronie, aby w pełni wykorzystać jej możliwości promocyjne? Tutaj dużo zależy od umiejętności grafika (chodzi o estetyczny układ i efektowny wygląd), programisty (wdrożenie strony) i copywritera. Tak, pomoc tego ostatniego fachowca także jest niezbędna. Strona nie istnieje bowiem bez tekstów, które wprowadzają czytelników w szczegóły naszej oferty i pomogą im zdecydować: brać czy nie brać?

Teksty mają jeszcze jedną istotną rolę do spełnienia – pozwalają naszej stronie zaistnieć w wyszukiwarce, poprawiając jej pozycję, a co za tym idzie – zasięg. Nie warto ich pisać samodzielnie, bo należy znać podstawowe zasady tworzenia i formatowania tekstów na potrzeby Internetu. Jeśli dobrze przyłożyliśmy się do odpowiedzi na pytanie „Kto”, to z pewnością wybrana przez nas agencja zapewni nam opiekę utalentowanego i doświadczonego copywritera.

Teraz pozostaje już tylko uruchomić stronę i obserwować efekty, jakie przynosi nam ta inwestycja. Jeśli dokonaliśmy świadomego wyboru i dobrze zastanowiliśmy się nad oczekiwaniami, już po krótkim czasie powinniśmy odczuć, że wykonanie tego kroku się opłaciło.

 

 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry