Data wpisu: 19.10.2015

Kończą się pomysły na rozwój? Czas wybrać profesjonalne studio graficzne! Podpowiadamy jak to zrobić w 4 krokach

Trudno jest dziś prowadzić jakiekolwiek działania promocyjne bez używania zaawansowanych projektów graficznych. Oczywiście ich przygotowaniem musi zająć się profesjonalne studio graficzne, które zagwarantuje nam nie tylko terminowość, ale przede wszystkim wysoką jakość swoich realizacji. Pytanie brzmi jednak, jak ktoś, kto nie ma za bardzo pojęcia o tej branży, ma wybrać odpowiednie dla siebie studio graficzne? Czym należy się kierować? Na co uważać? Przygotowaliśmy dla Was praktyczny poradnik w 4 krokach.

Wielkość studia

Wielkość ma znaczenie, a ten, kto twierdzi inaczej, najpewniej nie miał do czynienia z pracą w profesjonalnym studiu graficznym. Grafik ma na głowie mnóstwo projektów, które czasami go wręcz przytłaczają. Trudno wtedy wymagać od niego kreatywności, terminowości, uśmiechu i zrozumienia dla uwag wciąż zgłaszanych przez klienta. Górę biorą nerwy.

Dlatego wybierając konkretne studio graficzne, które ma zrealizować dla nas zaawansowany projekt graficzny (nie piszemy tu o zwykłym zaprojektowaniu jednostronicowej ulotki) zwróćmy uwagę, ilu grafików ono zatrudnia. Jeśli jednego – może być problem przynajmniej z terminowością.

Cennik

Tak, za jakość niestety trzeba sporo zapłacić, a na pewno w tej branży. To się jednak opłaca, co potwierdzi każda firma mająca już do czynienia z naprawdę dobrym studiem graficznym i korzystająca z jego projektów w celach reklamowych czy szerzej – promocyjnych.

Dobrej klasy graficy bardzo się dziś cenią i mają do tego pełne prawo – w końcu od efektu ich pracy w ogromnej mierze zależy sukces kampanii. Dlatego błędem jest szukanie odpowiedniego dla siebie studia graficznego zgodnie z kluczem najniższych cen usług.

Zakres usług

W dobie tak ogromnej ekspansji Internetu powstaje coraz więcej studiów graficznych, które realizują wyłącznie projekty wykorzystywane w wirtualnej przestrzeni. To oczywiście nic złego, ale z punktu widzenia klienta jest to jednak spore ograniczenie.

Skutecznymi formami reklamy nadal są przecież nośniki drukowane, katalogi, plakaty, ulotki etc. Jeśli nasza firma chce korzystać z jak najszerszych pól promocji, to zdecydowanie powinna nawiązać współpracę ze studiem projektującym grafikę na potrzeby zarówno Internetu, jak i reklamy bezpośredniej.

Wyczucie biznesowe

Gdyby pisanie na potrzeby biznesu było takie proste, to gwiazdami reklamy bez wątpienia byliby najwybitniejsi prozaicy. A nie są. To samo dotyczy projektowania grafiki. Ktoś wielce utalentowany, ale nierozumiejący, jak działa biznes i czego oczekuje, nigdy nie przygotuje świetnego projektu na potrzeby reklamy.

Jak można to ocenić przed nawiązaniem współpracy? Wystarczy przejrzenie portfolio wybranego studia graficznego. Szybko będziemy w stanie dowiedzieć się, czy studio ma świetnych artystów, czy świetnych grafików biznesowych. To jednak często są dwie zupełnie inne profesje.

Wybór naprawdę dobrego studia graficznego nie jest niestety łatwy, bo nie oszukujmy się – w grę w większości przypadków wchodzi też ograniczony budżet. Na pewno nie warto go jednak dodatkowo obniżać, aby zaoszczędzić na czymś, co ma nam w końcu przynieść promocyjny sukces. Jeśli nie przyniesie, to zawsze będą to pieniądze wyrzucone w błoto. A to boli, bez względu na to, ile zainwestowaliśmy.

 

 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry