Rebranding marki? Wybierz odpowiednie studio graficzne

Data wpisu: 13.11.2015

Biznes wiąże się z regularnymi zmianami, bo kto się nie zmienia, ten nie może się rozwijać. Zmiany muszą jednak iść w dobrze obranym kierunku, być konsekwentnie wdrażane i przede wszystkim – idealnie zaplanowane. Prawdziwym wyzwaniem dla każdej firmy jest kompleksowy rebranding, polegający na daleko idących zmianach w identyfikacji wizualnej i komunikacji z klientami. Tu potrzebna jest bardzo dokładna koncepcja, którą powinno przygotować profesjonalne studio graficzne.

Rebranding marki dobrze zaplanowany

Firma może się zdecydować na rebranding marki – w ujęciu całościowym lub jednostkowym (np. dla danego produktu lub usługi) – z bardzo różnych powodów. Generalnie jednak dzieje się tak w sytuacji, gdy zauważalny zaczyna być spadek zainteresowania marką. Idealnym momentem na przeprowadzenie rebrandingu jest ten, w którym firma jeszcze nie obserwuje drastycznie niższych przychodów, ale już czuje zbliżającą się burzę.

Rebranding to bardzo zaawansowany i nierzadko rewolucyjny proces. Można oczywiście przeprowadzić go w sposób bezpieczny:

  • zmodyfikować, odświeżyć logo;
  • zmienić stronę www;
  • przygotować nową koncepcję wizualną produktów;
  • przeprowadzić sesję zdjęciową i wypuścić katalog dla klientów.

Jest to działanie bardzo często spotykane w biznesie, po które sięgają nawet największe firmy. Decydujemy się na to w sytuacji, gdy nasza marka dobrze sobie radzi, jest rozpoznawalna i rewolucja mogłaby jej tylko zaszkodzić. Wówczas zwykle dobry efekt przynosi powiew świeżości.

Gdy nie ma czego ratować

Bywa jednak tak, że marka potrzebuje całkowitej zmiany identyfikacji, ponieważ np. padła ofiarą czarnego PR-u, zbankrutowała itd. Wówczas czeka nas tak naprawdę praca od podstaw i przygotowanie zupełnie nowych propozycji.

Konieczne będzie:

Tych działań może być zdecydowanie więcej w zależności od tego, jak prężnie zamierza wejść na rynek nowa-stara marka.

Komu zlecić rebranding marki?

Oczywistym wyborem będzie profesjonalne studio graficzne. Tak poważnego projektu nie można powierzyć firmie z małym doświadczeniem, ale przede wszystkim nie takiej, która specjalizuje się jedynie w wykonawstwie docelowym. Tutaj potrzebne jest studio dysponujące zasobami z zakresu czystego marketingu i wiedzą na ten temat. Najlepiej dla firmy będzie bowiem, jeśli projektem zajmie się jeden wykonawca, doskonale orientujący się w realiach marketingowych i – to oczywiste – posiadający wysokiej klasy grafików i świetny sprzęt.

Wybierając konkretne studio graficzne zwracamy więc uwagę na jego doświadczenie i zrealizowane do tej pory projekty. Jeśli są to tylko ulotki dla małych, lokalnych firm lub wizytówki, to jest duża szansa, że studio sobie z rebrandingiem naszej marki nie poradzi. Sprawdźmy, czy wykonawca ma na swoim koncie podobne zlecenia, poprośmy o udostępnienie portfolio, a przede wszystkim spotkajmy się z nim, aby ocenić, czy ma on ciekawą wizję wsparcia naszej firmy w tym niewątpliwie bardzo trudnym momencie.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski