Biznes wiąże się z regularnymi zmianami, bo kto się nie zmienia, ten nie może się rozwijać. Zmiany muszą jednak iść w dobrze obranym kierunku, być konsekwentnie wdrażane i przede wszystkim – idealnie zaplanowane. Prawdziwym wyzwaniem dla każdej firmy jest kompleksowy rebranding, polegający na daleko idących zmianach w identyfikacji wizualnej i komunikacji z klientami. Tu potrzebna jest bardzo dokładna koncepcja, którą powinno przygotować profesjonalne studio graficzne.
Firma może się zdecydować na rebranding marki – w ujęciu całościowym lub jednostkowym (np. dla danego produktu lub usługi) – z bardzo różnych powodów. Generalnie jednak dzieje się tak w sytuacji, gdy zauważalny zaczyna być spadek zainteresowania marką. Idealnym momentem na przeprowadzenie rebrandingu jest ten, w którym firma jeszcze nie obserwuje drastycznie niższych przychodów, ale już czuje zbliżającą się burzę.
Rebranding to bardzo zaawansowany i nierzadko rewolucyjny proces. Można oczywiście przeprowadzić go w sposób bezpieczny:
Jest to działanie bardzo często spotykane w biznesie, po które sięgają nawet największe firmy. Decydujemy się na to w sytuacji, gdy nasza marka dobrze sobie radzi, jest rozpoznawalna i rewolucja mogłaby jej tylko zaszkodzić. Wówczas zwykle dobry efekt przynosi powiew świeżości.
Bywa jednak tak, że marka potrzebuje całkowitej zmiany identyfikacji, ponieważ np. padła ofiarą czarnego PR-u, zbankrutowała itd. Wówczas czeka nas tak naprawdę praca od podstaw i przygotowanie zupełnie nowych propozycji.
Konieczne będzie:
Tych działań może być zdecydowanie więcej w zależności od tego, jak prężnie zamierza wejść na rynek nowa-stara marka.
Oczywistym wyborem będzie profesjonalne studio graficzne. Tak poważnego projektu nie można powierzyć firmie z małym doświadczeniem, ale przede wszystkim nie takiej, która specjalizuje się jedynie w wykonawstwie docelowym. Tutaj potrzebne jest studio dysponujące zasobami z zakresu czystego marketingu i wiedzą na ten temat. Najlepiej dla firmy będzie bowiem, jeśli projektem zajmie się jeden wykonawca, doskonale orientujący się w realiach marketingowych i – to oczywiste – posiadający wysokiej klasy grafików i świetny sprzęt.
Wybierając konkretne studio graficzne zwracamy więc uwagę na jego doświadczenie i zrealizowane do tej pory projekty. Jeśli są to tylko ulotki dla małych, lokalnych firm lub wizytówki, to jest duża szansa, że studio sobie z rebrandingiem naszej marki nie poradzi. Sprawdźmy, czy wykonawca ma na swoim koncie podobne zlecenia, poprośmy o udostępnienie portfolio, a przede wszystkim spotkajmy się z nim, aby ocenić, czy ma on ciekawą wizję wsparcia naszej firmy w tym niewątpliwie bardzo trudnym momencie.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.