5 najważniejszych narzędzi marketingowych na konferencję, targi czy wystawę

Data wpisu: 30.05.2016

Czy można odwiedzić Barcelonę i nie zobaczyć z bliska Sagrada Familia? Można, ale po co w takim razie tam jechać? Dokładnie tak samo jest z obecnością firmy na ważnym wydarzeniu branżowym, chociażby targach. Skoro już się tam wybierasz i zamierzasz w taki czy inny sposób zaprezentować swoją markę pozostałym uczestnikom imprezy, zadbaj o to, aby ich kontakt z Twoją firmą był naznaczony maksymalnie profesjonalnym przekazem. Co koniecznie musisz zabrać ze sobą na targi? Oto 5 najważniejszych narzędzi marketingowych.

  1. Teczka ofertowa – a w niej oczywiście oferta dostosowana do potrzeb potencjalnych klientów, jakich możesz spotkać na targach. Zawsze dobrym pomysłem jest przygotowanie oferty, której motywem przewodnim jest temat wydarzenia branżowego. Możesz więc np. zastosować krótki wstęp na temat historii branży czy prezentowanych na targach rozwiązań lub chociażby dołączyć do oferty bon rabatowy z informacją, że rabat należy się każdemu uczestnikowi targów. Teczka jest przy tym niezbędna, bo sprawia dobre wrażenie i buduje profesjonalny wizerunek firmy.
  2. Gadżet reklamowy – każdy lubi gadżety, ale pamiętaj, że uczestnicy targów dostaną ich całe mnóstwo. Zadbaj więc o to, aby Twój gadżet reklamowy czymś się wyróżniał. Nie tylko jakością, ale też pomysłowością. Fajnie będzie, gdy zlecisz produkcję gadżetu kojarzącego się z branżą lub nawiązującego do tematu wydarzenia.
  3. Wizytówki – jeśli na targi zapomniałeś zabrać smartfona, trudno, nie jest niezbędny. Jeśli jednak zapomniałeś wizytówek, to natychmiast cofnij się do firmy. Bez wizytówki jesteś tylko anonimowym człowiekiem, który może podawać się za kogokolwiek. Wizytówka to przedłużenie biznesowego wizerunku jej posiadacza, rzecz absolutnie konieczna, aby rozpocząć profesjonalny kontakt z potencjalnym klientem czy kontrahentem.
  4. Materiały promocyjne – są niezbędne, jeśli planujesz rozstawić na targach firmowe stoisko. Niewiele osób ma ochotę porozmawiać z przedstawicielem firmy o jej ofercie. Mnóstwo zwiedzających z pewnością jednak sięgnie po drukowane materiały, które w profesjonalny i atrakcyjny sposób opisują działalność biznesową Twojego przedsiębiorstwa. Tego typu materiały muszą być doskonale zaprojektowane (pomoże Ci studio graficzne) i równie dobrze wydrukowane.
  5. Prezentacja/film promocyjny – coraz popularniejsze rozwiązanie stosowane przez firmy promujące się na targach. Ludziom generalnie nie chce się za wiele czytać, za to w większości uwielbiamy przekaz atrakcyjny wizualnie, ciekawy i skondensowany. Świetnie realizują to krótkie filmy promocyjne czy prezentacje multimedialne. Można je wyświetlać na telewizorach umieszczonych w obrębie stoiska lub zaprezentować klientowi, który zainteresuje się ofertą firmy podczas rozmowy.

Proste, skuteczne i sprawdzone narzędzia do prezentacji oferty firmy wciąż mają sporą moc. Jeśli masz na oku jakieś ciekawe targi, na których Twój biznes mógłby się wypromować, to już teraz pomyśl o przygotowaniu wymienionych przez nas narzędzi marketingowych.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski