Szablon języka komunikacji

Mów do klientów tak, by zdobyć ich zaufanie


Niezależnie od tego, jaki prowadzisz biznes, w jakiej branży działasz i jaką metodę sprzedaży preferujesz, zawsze będziesz mieć kontakt z klientem: telefoniczny, mailowy, czasami osobisty. Sposób komunikowania się z klientami definiuje firmę, mówi wiele o poziomie jej profesjonalizmu, a przede wszystkim wpływa na wyniki finansowe. Działa to tak samo, jak w życiu. Jeśli nie lubisz z kimś rozmawiać, to nie masz ochoty nawiązywać z nim bliższych relacji.

język komunikacji

Mnóstwo firm nie przykłada odpowiedniej wagi do języka komunikacji z klientami. Przedsiębiorcy bazują na intuicji, nie analizują, co i w jakiej formie chcą usłyszeć przedstawiciele ich grupy docelowej. To poważny błąd, którego możesz uniknąć. Skorzystaj z naszej usługi opracowania szablonu języka komunikacji!

Na czym to polega?

Szablon języka komunikacji to swoisty skrypt dla firm, które chcą prawidłowo porozumiewać się ze swoimi klientami. Prawidłowo, czyli tak, aby klienci nabrali zaufania do prezentowanej oferty i dali się przekonać, że wybierając ją podejmą dobrą decyzje.

Szablon języka komunikacji obejmuje takie szczegóły, jak:

  • Sugerowana forma zwrotu do klienta – per Ty, per Pan/Pani etc.;
  • Rodzaj języka, jakim posługują się przedstawiciele przedsiębiorstwa – oficjalny, swobodny, bezpośredni etc.;
  • Rodzaj języka stosowanego w materiałach reklamowych i promocyjnych firmy;
  • Wykaz zwrotów, jakich bezwzględnie należy unikać w komunikacji z klientami (np. „nasz produkt jest tani”, skoro grupę docelową tworzą ludzie majętni i stawiający na jakość);

Dlaczego to takie ważne?

Szablon języka komunikacji zawsze tworzymy uwzględniając charakter danej marki, a tym samym strukturę jej grupy docelowej. To oczywiste, że inaczej komunikujemy się z ludźmi młodymi, inaczej z rodzicami i singlami, jeszcze inaczej z seniorami czy osobami będącymi w żałobie. Teoria nie zawsze jednak przekłada się na praktykę. Firmy popełniają proste błędy komunikacyjne, przez co tworzy się dystans na linii marka-konsument. To znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo sprzedania usługi czy produktu.

Dzięki opracowaniu szablonu języka komunikacji zyskasz kolejny element szeroko rozumianego brandingu, co pozwoli Ci budować markę w sposób spójny, a więc najbardziej wiarygodny dla klienta. To z kolei przekłada się na wzrost zaufania do marki. Ponadto dobrze dobrany język komunikacji ułatwia klientowi zrozumienie produktu czy usługi, dzięki czemu cały proces zakupowy zostaje znacznie skrócony.

Zamów usługę opracowania szablonu języka komunikacji dla Twojej firmy i zacznij rozmawiać z klientami w taki sposób, by dobrze Cię zrozumieli i nabrali zaufania do Twojej marki. 

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry