Data wpisu: 01.09.2015

Kilka usług? Osobne podstrony. Dlaczego warto rozbudować swoją stronę internetową o więcej zakładek?

Firmowa strona internetowa powinna być przejrzysta, dobrze zaprojektowana i bić profesjonalizmem po oczach. Pamiętajmy jednak również o jej zasięgu w wyszukiwarce. Można połączyć oba interesy w prosty sposób. Jeśli nasza firma specjalizuje się w kilku branżach lub ma wiele elementów oferty, chwalmy się każdym z nich z osobna. Jak?

Przechodzimy od ogółu do szczegółu

Jest cała masa firmowych stron internetowych, które bazują na prostym schemacie 3-4 kluczowych zakładek. To zwykle O firmie, Kontakt, Cennik i Oferta. Skupmy się na tej ostatniej. Pod hasłem Oferta może kryć się sporo różnych specjalizacji, które są adresowane do różnych klientów. Jeśli prowadzimy warsztat samochodowy, to naszą „ofertą” może być zarówno wymiana oleju, jak i wykonywanie generalnych remontów silników. Czy ktoś chcący zlecić taki remont będzie nas szukał pod hasłem „wymiana oleju”? Właśnie.

Rozszerzając zakładkę Oferta dbamy więc o to, aby na naszą stronę trafiało jak najwięcej potencjalnych klientów. Sporo osób nie będzie nas szukać w sposób globalny, to znaczy wpisując w wyszukiwarkę „warsztat + miasto”, ale chociażby „miasto + wymiana klocków hamulcowych”. Musimy zatem zadbać o to, aby do naszej strony prowadziła jak największa liczba potencjalnie wyszukiwanych fraz. Najłatwiej zrobić to rozbudowując zakładkę z ofertą.

Więcej podstron – więcej klientów

Oczywiście nie możemy popadać w skrajność i tworzyć np. 30 podstron dla każdej drobnej usługi z osobna. Warto jednak w granicach zdrowego rozsądku uszczegółowić to, co nasza firma rozumie pod hasłem „oferta”. Jest wówczas spora szansa, że klienci zrozumieją to w taki sam sposób.

Zostańmy przy przykładzie warsztatu samochodowego. W przypadku takiej firmy można pomyśleć o stworzeniu głównej zakładki Oferta, po której kliknięciu rozwiną się nam kolejne podstrony. Mogą to być chociażby: „Naprawy głównej silników”, „Bieżące naprawy”, „Naprawy zawieszenia”, „Naprawy blacharsko-lakierniczne”, „Elektryka”, „Wulkanizacja” etc. Im więcej, tym lepiej. Oczywiście każda z tych podstroi może być dodatkowo rozbudowana o szczegółowe specjalizacje. W ten sposób ponownie dbamy o to, aby jak największa liczba fraz prowadziła wprost do naszej witryny.

Bardzo ważne jest jednak zoptymalizowanie każdej podstrony pod kątem SEO, czyli sprawienie, aby roboty wyszukiwarki dobrze odczytywały zawarte w tekście informacje i przekazywały je użytkownikom Internetu. To już zadanie dla wykonawcy strony.

Odpowiednie tytułowanie podstron

Stronę internetową tworzy się dla klientów i koniecznie trzeba o tym pamiętać na każdym etapie jej powstawania. To, że my, jako specjaliści w jakiejś branży, rozumiemy specyficzne słownictwo, nie oznacza wcale, że jest ono powszechnie znane naszym potencjalnym klientom. Nie każdy musi przecież wiedzieć, czym jest korbowód, ale większość właścicieli aut z usterką tego elementu poszuka informacji o „naprawie głównej silnika”. Piszmy więc dla ludzi, a nie dla specjalistów.

Opis usług musi być zwięzły, fachowy, ale napisany przystępnym językiem. Coraz częściej unika się też tzw. „pisania pod wyszukiwarki”, czyli nachalnego nagromadzania w tekstach słów lub fraz kluczowych, co wygląda później nienaturalnie. Owszem, należy używać haseł najczęściej wyszukiwanych przez użytkowników sieci potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami, ale z użyciem naturalnego języka. Dotyczy to zwłaszcza tytułów i nagłówków.

Jeśli nie potrafimy sobie z tym poradzić, warto napisanie tekstów na stronę internetową zlecić profesjonalnemu copywriterowi lub agencji, która wykonuje naszą witrynę. Z pewnością się to opłaci.

 

 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry