Data wpisu: 30.06.2017

Czego klienci oczekują od firmowych stron internetowych? Konkretu!

Niedawno przeczytaliśmy badania, z których wynika, że osoby odwiedzające firmowe strony internetowe chcą przede wszystkim szybko znaleźć na nich ważne dla siebie informacje. Kluczowe jest tutaj słowo szybko, bo z tym niestety bardzo różnie bywa. Szkodliwą manierą, którą można dość łatwo zauważyć, że tworzenie stron bardzo efektownych, ale zupełnie nieprzydatnych z biznesowego punktu widzenia. Są one ładne, fajne, jednak brakuje na nich tego, czego oczekują klienci: konkretu.

Jak się z wami skontaktować?

Jeśli klient po spędzeniu kilku chwil na stronie nadal zadaje to pytanie, od razu wiadomo, że witryna ma poważne braki w zakresie funkcjonalności. To standard w przypadku stron, które są budowane w oparciu o cenę, z pominięciem efektywności. Mamy więc piękną grafikę, jakiś fajny film w tle, bajerancką czcionkę i super hasła, ale... gdzie tu jest zakładka kontaktowa?

Klienci szukający firm w Internecie nie grzeszą cierpliwością i mało komu będzie się chciało tracić czas na ustalanie numeru telefonu czy adresu mailowego przedsiębiorstwa, które z niezrozumiałych przyczyn postanowiło to skrzętnie ukryć. Jeśli klient nie znajdzie szybko konkretu, czyli w tym przypadku zakładki Kontakt z wygodnym formularzem, to po prostu sobie odpuści.

Brak cennika zawsze irytuje

Schemat myślenia klienta odwiedzającego stronę firmową w większości przypadków wygląda tak samo:

  • Fajna strona.
  • Fajna firma – robią to, czego potrzebuję.
  • Sprawdzę, czy mnie na nich stać.
  • Yyy, wycena indywidualna? Odpuszczam, będą mnie później męczyć mailami i telefonami.

Tutaj znów mamy przykład braku konkretów na stronie. Naprawdę nie jest dużym wysiłkiem stworzenie choćby podstawowego i mocno ogólnego cennika, który wystarczy umieścić w osobnej zakładce i tym samym oszczędzić klientom zachodu.

Takie działanie ma wiele plusów. Po pierwsze: klienci, których nie stać na taki poziom usług, nie będą firmie zawracać głowy. Po drugie: klienci od razu widzą, że mają do czynienia z konkretną firmą i uzyskują to, po co weszli na stronę.

Fajnie się czyta, ale co właściwie robicie?

Klasycznym błędem powodującym to, że klienci nie otrzymują konkretnych informacji podczas wizyty na stronie, jest niepotrzebne gmatwanie oferty. Firmy często publikują zawiłe, zbyt długie i fatalne stylistycznie teksty, które zamiast dokładnie opisać, czym przedsiębiorstwo właściwie się zajmuje, zostawiają czytelnika z pytaniem: „Ale o co chodzi?”

Oczywiście teksty na stronie muszą być w pewnym stopniu kreatywne, wciągające i po prostu atrakcyjne, ale nie należy przedkładać formy nad treść. Klient otwierając zakładkę Oferta spodziewa się znaleźć tam dokładny opis konkretnych usług, a nie esej filozoficzno-biznesowy.

Konkretność to dziś bardzo ceniona przez klientów cecha dobrych stron internetowych. Stawiając na prosty, czytelny przekaz, można bardzo wiele zyskać i mocno wyróżnić się na tle konkurencji stawiającej na niepotrzebne efekciarstwo.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry