Interakcja – słowo-klucz, które pojawia się w masie poradników dotyczących marketingu internetowego. Fakt, jest coś na rzeczy. Interakcja w sieci polega na tym, aby klient zaproszony na naszą stronę internetową/fanpage/blog, poczuł potrzebę aktywności. Może przybrać ona bardzo różne formy, ale generalny wniosek jest jeden – warto dbać o interakcyjność swojej strony www. Dlaczego?
Wszystko jest dość proste do wytłumaczenia, bo wynika z konstrukcji ludzkiej psychiki. Wolimy kupować od osoby, którą znamy lub przynajmniej w jakiś sposób nawiązaliśmy z nią kontakt. Właśnie dlatego mnóstwo osób robi zakupy akurat na tym bazarze, w tym sklepie czy tym kiosku – znamy właściciela/sprzedawcę i mamy większe zaufanie.
Oczywiście klient trafiający na naszą stronę www nas nie zna, ale powinniśmy pomóc mu w pokonaniu tej bariery i maksymalnie skrócić dystans. Pierwsza rada – nie przesadzajmy z oficjalnym tonem. Jeśli nasza branża nie jest maksymalnie poważna, to nie musimy koniecznie używać formy „Państwo” w każdym zdaniu. Czasami dobrze sprawdza się większa bezpośredniość, ale nie wulgarność czy frywolność. Jest to podstawowy krok do nawiązania interakcji. Kolejne? Proszę bardzo.
Interakcji z klientami odwiedzającymi naszą stronę www sprzyja kilka technik i narzędzi – zarówno tych stosowanych na samej stronie, jak i poza nią. Zacznijmy od tych pierwszych. Podstawowymi elementami, które warto umieścić na firmowej witrynie, są:
Teraz pora na narzędzia zewnętrzne. Wśród tych znakomicie wprowadzających interakcję z klientami są:
Interakcja z klientami jest bardzo ważna, bo dzięki niej przestajemy być „jakąś tam firmą, która nie wiadomo, czy w ogóle istnieje”. Mamy również możliwość aktywnego kreowania swojego wizerunku, a także zacieśniania relacji typowo biznesowych, co jest kluczowe w rozwoju działalności.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.