Data wpisu: 21.08.2015

Zaproś klienta do aktywności. Dlaczego interakcja na stronie internetowej jest taka ważna?

Interakcja – słowo-klucz, które pojawia się w masie poradników dotyczących marketingu internetowego. Fakt, jest coś na rzeczy. Interakcja w sieci polega na tym, aby klient zaproszony na naszą stronę internetową/fanpage/blog, poczuł potrzebę aktywności. Może przybrać ona bardzo różne formy, ale generalny wniosek jest jeden – warto dbać o interakcyjność swojej strony www. Dlaczego?

Interakcja wspomaga sprzedaż

Wszystko jest dość proste do wytłumaczenia, bo wynika z konstrukcji ludzkiej psychiki. Wolimy kupować od osoby, którą znamy lub przynajmniej w jakiś sposób nawiązaliśmy z nią kontakt. Właśnie dlatego mnóstwo osób robi zakupy akurat na tym bazarze, w tym sklepie czy tym kiosku – znamy właściciela/sprzedawcę i mamy większe zaufanie.

Oczywiście klient trafiający na naszą stronę www nas nie zna, ale powinniśmy pomóc mu w pokonaniu tej bariery i maksymalnie skrócić dystans. Pierwsza rada – nie przesadzajmy z oficjalnym tonem. Jeśli nasza branża nie jest maksymalnie poważna, to nie musimy koniecznie używać formy „Państwo” w każdym zdaniu. Czasami dobrze sprawdza się większa bezpośredniość, ale nie wulgarność czy frywolność. Jest to podstawowy krok do nawiązania interakcji. Kolejne? Proszę bardzo.

Kilka technik w drodze do interakcji z klientem na stronie www

Interakcji z klientami odwiedzającymi naszą stronę www sprzyja kilka technik i narzędzi – zarówno tych stosowanych na samej stronie, jak i poza nią. Zacznijmy od tych pierwszych. Podstawowymi elementami, które warto umieścić na firmowej witrynie, są:

  • formularz kontaktowy – bardzo pomocna rzecz dla większości klientów, którzy niekoniecznie chcą od razu sięgać po telefon. Przejrzysty i dobrze skonstruowany formularz kontaktowy znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że osoba przeglądająca stronę nawiąże z nami kontakt;
  • tekst powitalny – bardzo przyjemna i skuteczna forma przywitania się z klientami. Warto umieścić go na stronie głównej i podpisać nazwiskiem właściciela. Nie musimy się w nim puszyć, zachowajmy przyjazny styl i zwracajmy się bezpośrednio do czytelnika;
  • linki do social media – najczęściej w postaci klikalnych ikonek. Jeśli prowadzimy firmowe profile w mediach społecznościowych, zachęćmy klientów do ich odwiedzenia.

Teraz pora na narzędzia zewnętrzne. Wśród tych znakomicie wprowadzających interakcję z klientami są:

  • blog firmowy – zdecydowanie najlepszy sposób na zwiększenie zaufania do naszej marki i zaproszenie klientów do dyskusji oraz aktywności;
  • aktywność na forach internetowych – oczywiście nie nachalna reklama, ale odpowiadanie na czyjeś dylematy i grzeczne zapraszanie na swoją stronę, najczęściej za aprobatą administratora;
  • social media – świetne miejsce do zaprezentowania nieco luźniejszej twarzy swojego biznesu i angażowania potencjalnych klientów wokół naszych produktów/usług.

Interakcja z klientami jest bardzo ważna, bo dzięki niej przestajemy być „jakąś tam firmą, która nie wiadomo, czy w ogóle istnieje”. Mamy również możliwość aktywnego kreowania swojego wizerunku, a także zacieśniania relacji typowo biznesowych, co jest kluczowe w rozwoju działalności.

 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry