Data wpisu: 10.06.2016

Fanpage firmy – jak prowadzić i właściwie po co?

Portale społecznościowe mogą być dobrym miejscem do promowania swojego biznesu, ale nie jest to wcale oczywiste. Chcesz dobrej rady? Jeśli masz zainwestować duże środki w działania na Facebooku czy Instagramie, ale alternatywnie możesz przeznaczyć te pieniądze np. na kampanię AdWords lub prowadzenie bloga firmowego, wybierz kampanię lub blog. Chyba, że celem Twojej firmy jest budowanie wizerunku w gronie młodszych klientów i zamierzasz naprawdę aktywnie wykorzystywać w tym celu fanpage. Jak prowadzić firmowy profil na Facebooku? Dlaczego warto to robić, a kiedy lepiej nie zaprzątać sobie tym głowy?

Analiza potrzeb

Od niej trzeba zacząć. Szczerze odpowiedz sobie na pytanie: po co mi właściwie ten fanpage? Jeśli nie wiesz, to się zastanów i wróć do tematu za jakiś czas. Najwyraźniej profil na Facebooku nie jest Twojej firmie w tej chwili niezbędny.

Potrzebujesz podpowiedzi? Oto ona. Firmowy fanpage nie służy do zwiększania efektywności sprzedaży, ale do kreowania wizerunku marki. Jednak tylko w gronie użytkowników portalu. Jeśli Twoich klientów tam nie ma (a uwierz, nie wszyscy ludzie na świecie mają profil na Facebooku), to do kogo będziesz adresować posty? Jeśli natomiast wiesz, że potencjalni klienci Twojej firmy aktywnie korzystają z Facebooka, znajdź punkt zaczepny i zastanów się, co chcesz im o swoim biznesie powiedzieć.

Pamiętaj

Najważniejsze jest jednak określenie biznesowego sensu prowadzenia profilu na Facebooku. Może się bowiem okazać, że spodziewane korzyści można osiągnąć w inny sposób i dużo niższym nakładem czasu i pieniędzy.

Analiza możliwości firmy

Jeśli uważasz, że prowadzenie profilu na Facebooku ogranicza się do wrzucenia śmiesznego filmiku raz w tygodniu czy zalinkowania do wpisu na blogu firmowym, to nie do końca rozumiesz koncepcję promowania biznesu w tym kanale. Sukces osiągają tylko te profile, które potrafią zaangażować użytkowników.

Aby to zrobić trzeba się nieźle wysilić. Czyli:

  • Poświęcić na to mnóstwo czasu
  • Wydać na to sporo pieniędzy

Obie opcje nie brzmią najlepiej, ale uwierz – inaczej się nie da. Nie jest przypadkiem, że najpopularniejsze profile na Facebooku prowadzą ogromne firmy, które przeznaczają na to solidne budżety i po prostu zatrudniają ludzi specjalizujących się w obsłudze social media.

Warto wiedzieć

Agencja (ale nie z Warszawy) za prowadzenie firmowego profilu na Facebooku bierze grubo ponad 1000 złotych za miesięczną kampanię ograniczoną do kilkunastu wpisów i moderowania dyskusji.

Jesteś gotowy na taki wydatek? Nawet jeśli, to ponownie zastanów się – co otrzymasz w zamian? Kilkaset kciuków w górę? Fajnie wygląda, ale czy przekłada się na faktyczną korzyść dla Twojej firmy.

Nie jest żadną tajemnicą, że wielki firmy mają swoje profile w social media tylko po to, aby nie zostać w tyle za konkurencją. Dysponują na tyle dużymi budżetami reklamowymi, że kolejny wydatek nie robi na nich wrażenia. Nie uda Ci się z nimi wygrać na Facebooku, Instagramie czy Snapchacie. Dlatego naprawdę dobrze się zastanów, zanim zainwestujesz w kampanię, która może okazać się tylko marketingową wydmuszką.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry