Google nie daje spokoju webmasterom i zapowiedziało wprowadzenie kolejnych zmian w swojej wyszukiwarce. Tym razem nie chodzi o kosmetyczne przestawianie czułości robotów, ale o niemal rewolucję będącą ukłonem w stronę rynku mobile. W wynikach wyszukiwania wyżej pozycjonowane będą strony przystosowane do wyświetlania na urządzeniach przenośnych.
Wyższa pozycja mobile w mobile
Wprowadzenie zmiany Google zapowiedziało na swoim blogu i podało konkretną datę ich obowiązywania. Od 21 kwietnia witryny w pełni responsywne będą dużo lepiej traktowane przez roboty wyszukiwarki niż ich odpowiedniki nieprzystosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Spokojnie, nie chodzi o desktop.
W zamyśle Google lepsza pozycja będzie przypisana stronom responsywnym tylko w mobilnej wersji wyszukiwarki. Chodzi o to, aby użytkownicy korzystający ze smartfonów czy tabletów mieli łatwiejszy dostęp do treści wyświetlanych w formacie przyjaznym dla ich urządzeń. To rozszerzenie wcześniejszej decyzji Google o specjalnym oznaczaniu stron występujących w wersji mobile.
Odważny krok Google
Oczywiście gigant z Mountain View nie wymyślił prochu, bo sami wielokrotnie podkreślaliśmy coraz większe znaczenie rynku mobile zarówno w reklamie internetowej, jak i przekazywaniu wartościowych treści. Google po prostu porządkuje w ten sposób sytuację w swojej wyszukiwarce i dostosowuje jej działanie do realnych potrzeb użytkowników.
Decyzja koncernu jest jednak wyraźnym sygnałem dla posiadaczy stron internetowych (szczególnie komercyjnych), że pora na poważnie zainteresować się tematem responsywności. Do tej pory spora grupa klientów nie rozumiała potrzeby dostosowywania ich witryn do wymogów urządzeń mobilnych, ale wszelkie statystyki pokazują, że udział wyszukiwania konkretnych produktów na smartfonach i tabletach znacznie zwiększa się w stosunku do tradycyjnego desktopu.
Jest czas na przestawienie się na mobile
Znając bezwzględność Google w konsekwentnym trzymaniu się zmian można być pewnym, że po 21 kwietnia nawet dobrze wypozycjonowane strony, które nie przystają do wymagań urządzeń mobilnych, będą drastycznie spadać w wynikach wyszukiwania mobilnej wersji google.com. Dlatego firma poinformowała o szykowanych zmianach z takim wyprzedzeniem, co wcześniej nie było wcale normą.
Google daje też możliwość sprawdzenia, czy nasza strona spełnia wymagania rynku mobile. Służy temu specjalna platforma – publikujemy dla Was link:
Jeśli wynik Waszej witryny nie jest pozytywny, a zależy Wam na pozyskiwaniu ruchu z urządzeń mobilnych, pomyślcie o dostosowaniu strony do wymagań urządzeń przenośnych. Jest to operacja czaso- i kosztochłonna, ale na dłuższą metę – co widać po reakcji Google – bardzo opłacalna.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.