Strona responsywna to taka, która dostosowuje prezentowaną zwartość do różnych rozdzielczości ekranu. W praktyce oznacza to, że niezależnie na jakim urządzeniu użytkownik będzie oglądał stronę: komputer, telefon, tablet – to prezentowane informacje zostaną wyświetlone w czytelny sposób (nawigacja, content).
Każda firma której zależy na Klientach korzystających z urządzeń mobilnych musi posiadać stronę prawidłowo działającą na urządzeniach mobilnych. Zatem do wyboru ma dwa rozwiązania: strona mobilna lub strona responsywna.
Co wybrać strona responsywna czy strona mobilna?
Wybór wersji w jakiej będzie budowana strona zależy w dużej mierze od struktury i tematyki serwisu.
Poniżej prezentujemy zestawienie podstawowych różnic:
| Opis cechy | Mobilna | Responsywna |
| Tempo ładowania strony | *** | ** |
| Możliwość funkcjonalne w kontekście urządzeń mobilnych | *** | ** |
| Możliwość dostosowania nawigacji do urządzeń mobilnych | *** | ** |
| Koszty wykonania serwisu | *** | ** |
| Rekomendacja Google | * | *** |
| Czas wdrożenia | ** | *** |
Strona responsywna to koszt średnio większy o min. 50% (zależy od struktury serwisu) - od ceny zaprojektowania i wdrożenia standardowej strony internetowej, tutaj cennik strony internetowej →