Trudno wskazać drugi tak szybko rozwijający się rynek. Badania wskazują, że już ponad 20% Polaków regularnie łączy się z Internetem za pośrednictwem urządzenia mobilnego, najczęściej smartfona. Bagatelizując ten fakt świadomie wykluczamy się z grona firm, które mogą skutecznie powalczyć o ogromną grupę potencjalnych klientów. Strony mobilne będą przyszłością sprzedaży usług i produktów w sieci. Właśnie teraz jest najlepszy moment, aby w nie inwestować.
Polacy chcą być online praktycznie bez przerwy. Dowodzi tego gigantyczny rozwój rynku urządzeń mobilnych. Sprzedaż smartfonów w naszym kraju bije kolejne rekordy – to miliony urządzeń, jakie każdego roku trafiają w nasze ręce. Ten trend obserwujemy na całym świecie. Stany Zjednoczone, które są wyznacznikiem tendencji w świecie marketingu i nowych technologii, gremialnie kupują i płacą w Internecie za pomocą smartfonów i tabletów. Robi tak już około 30% tamtejszych konsumentów. W Polsce ten wskaźnik rośnie bardzo szybko – większość internautów deklaruje, że przynajmniej raz korzystała z urządzenia mobilnego w celu zapoznania się z ofertą na stronie internetowej.
Strony mobilne znacznie jednak różnią się od swoich tradycyjnych odpowiedników. Są od początku tworzone z myślą o ich prawidłowym wyświetlaniu na ekranie smartfona czy tabletu. Rezygnujemy więc z niepożądanych przez użytkowników aplikacji flash czy JavaScript, w zamian oferując bardzo przejrzyste i łatwo rozwijalne menu, odpowiednio dużą czcionkę i wysoką funkcjonalność.
Kluczowe jest to, aby użytkownik mógł uzyskać najważniejsze dla niego informacje w możliwie najkrótszym czasie – bez konieczności oczekiwania na ładowanie się obrazków i przedzierania przez poszczególne podstrony. To nie tylko zniechęca do dalszej obecności na stronie, ale także naraża potencjalnego klienta na wysoki koszt związany z pobieraniem danych.
Właśnie dlatego ponad 90% użytkowników smartfonów natychmiast opuszcza stronę, która nie jest mobilna.
Agencja Reklamowa Soluma doskonale zna te rynkowe zasady. Zależy nam na sukcesie Twojej firmy, dlatego proponujemy Ci przygotowanie strony mobilnej teraz. Nie jutro, nie w przyszłym roku. To może być już za późno. Zmiany następują właśnie w tej chwili i w pewnym momencie już za nimi nie nadążysz. Stracisz klientów, którzy mogli wybrać Twoją ofertą m.in. dlatego, że poważnie traktujesz ich oczekiwania i potrzeby – dajesz im możliwość zapoznania się z Twoją ofertą w kawiarni, w parku, gdziekolwiek są.
Pamiętaj, że decyzje zakupowe coraz częściej podejmujemy z dala od ekranu komputera.