Data wpisu: 11.10.2015

6 cech naprawdę dobrej wizytówki firmowej – pamiętaj o nich, aby zadbać o swój wizerunek

Mamy komputery, tablety, smartfony, instalacje multimedialne, a jednak nadal jednym z podstawowych narzędzi budowania swojego biznesowego wizerunku jest zwykła wizytówka. W krajach azjatyckich otoczona niemal czcią, także w Polsce stanowi absolutnie niezbędny element w nawiązywaniu relacji handlowych. Ponieważ jest tak ważna musi zostać profesjonalnie zaprojektowana, a następnie wydrukowana. Podpowiadamy Wam, na jakich 6 cech dobrej wizytówki firmowej koniecznie musicie zwrócić uwagę.

  1. Standardowe wymiary – owszem, współczesny biznes wymaga, aby maksymalnie się wyróżniać, ale zapomnijcie o tej zasadzie w przypadku zlecania wykonania projektu wizytówki. Ten mały kawałek papieru musi mieć standardowe wymiary, zwykle 90x50mm. Zbyt duża wizytówka nie mieści się w wizytowniku i zawadza w portfelu. Zbyt mała szybko się zniszczy lub zostanie zgubiona.
  2. Wysoka jakość wykonania – nie ma możliwości, aby poważna firma posługiwała się słabej jakości wizytówkami. To na pewno będzie o niej źle świadczyć. Dlatego nie ma co oszczędzać na papierze i foliowaniu. Najlepiej, gdy jest ono dwustronne i wykończone eleganckim matem. Z foliowana z tyłu wizytówki można zrezygnować w sytuacji, gdy ma on służyć do odręcznego zapisywania tam jakich informacji, przybicia pieczątki etc.
  3. Estetyka – kluczowa kwestia. Klient już po otrzymaniu wizytówki ma mieć wrażenie, że ma do czynienia z profesjonalną firmą. Dlatego projektowi wizytówki należy poświęcić bardzo dużo uwagi i zlecić go dobrej agencji czy studiu graficznemu. Najważniejsze są tutaj dwa elementy: logo firmy oraz dane właściciela wizytówki. Reszta to dodatki i czasami zupełnie niepotrzebne ozdobniki. Warto postawić na jasne tło w jednym odcieniu lub konsekwentnie użyte elementy identyfikacyjne firmy. Nie ma tutaj miejsca na bałagan.
  4. Aktualność – absolutnie niedopuszczalne jest, aby wizytówka była w jakikolwiek sposób popisana długopisem. Kiedyś spotykało się jeszcze sytuacje, w których posiadacz wizytówki odręcznie zmieniał nieaktualny już numer telefonu. Dziś nie ma na takie zachowania miejsca, bo to biznesowe samobójstwo. Jeśli dane firmy się zmieniły, zlecamy wprowadzenie poprawek do projektu i drukujemy nową partię wizytówek.
  5. Wyczerpująca treść – ale zawsze bez przesady. Idealnym i w zupełności wystarczającym modelem jest umieszczenie na wizytówce: imienia i nazwiska posiadacza, stanowiska, jakie pełni w firmie, numeru telefonu, strony www firmy i adresu e-mail. Niepotrzebne są: dokładny adres firmy (chyba, że to sklep), numer faxu czy mapka dojazdowa (znów za wyjątkiem sklepu). Wizytówka powinna być maksymalnie elegancka, a nadmiar informacji tylko to utrudnia. Dziś każda firma musi mieć własną stronę www, do której odsyłamy klientów – tam znajdą resztę interesujących ich informacji.
  6. Wygląd – chodzi tutaj o to, aby wizytówka, którą wręczamy klientowi, była nowa, niezniszczona, bez zagięć czy rozdwojonych rogów. Jeśli rzadko rozdajemy wizytówki, to po długim okresie noszenia ich w teczce będą się one po prostu nadawać do wyrzucenia. Koszt wydruku np. 500 wizytówek jest na tyle niski, że nie warto w tym zakresie szukać oszczędności.

Wizytówka firmowa może być naprawdę potężnym narzędziem marketingowym. Wiele korporacji poświęca na ich zaprojektowanie spore środki finansowe wiedząc, że ten wydatek się po prostu zwróci.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry