Jedną z największych korzyści płynących z powszechnego dostępu do Internetu jest to, że wiele spraw możemy załatwić bez ruszania się z domu czy wstawania od biurka. To duży atut zwłaszcza dla przedsiębiorców, którzy przecież nie narzekają na nadmiar wolnego czasu. Jeszcze kilkanaście lat temu chcąc zlecić druk np. materiałów reklamowych czy wizytówek, trzeba było fatygować się do lokalnej drukarni. Dziś nie ma już takiej potrzeby. Internetowe drukarnie zrewolucjonizowały tę branżę i z perspektywy czasu widać, że ich oferta jest znacznie korzystniejsza dla samych klientów.
Internetowe drukarnie mają tę przewagę nad tradycyjnymi, że są znacznie bardziej elastyczne. Mogą zrealizować praktycznie dowolny projekt, bez względu na stopień skomplikowania czy zakładaną liczbę wydruków. Jeśli ktoś potrzebuje np. 500 wizytówek, to w tradycyjnej drukarni albo w ogóle nie przyjmą takiego zlecenia, albo wycenią je na absurdalnie wysokim poziomie.
Ponadto klient internetowej drukarni może zlecić wydruki gdziekolwiek mu się podoba. Nie ma tutaj znaczenia, czy mieszka w Szczecinie czy Rzeszowie. Daje to dużą swobodę w zakresie wyboru najkorzystniejszej oferty.
W czasach przed rewolucją internetową, firmy chcące zlecić wydruk materiałów musiały dopasowywać swoje oczekiwania do możliwości lokalnej drukarni. Jeśli ta nie dysponowała sprzętem do wydruków wielkoformatowych, to klient musiał poszukać wykonawcy w innym mieście i ponieść z tego tytułu konkretne koszty.
Z drukarniami internetowymi sprawa jest znacznie prostsza. W ciągu kilku chwil klient może ustalić, który wykonawca zrealizuje jego zlecenie. Nie musi wykonywać dziesiątków telefonów, jeździć od drukarni do drukarni. To ogromna oszczędność czasu, pieniędzy i nerwów.
Ma to szczególne znaczenie dla klientów, którzy nie dysponują własnym samochodem lub po prostu nie chcą ponosić kosztów związanych z samodzielnym przywiezieniem zamówionych materiałów. Drukarnie internetowe zlecają wysyłki za pośrednictwem firm kurierskich. To z kolei gwarantuje błyskawiczną realizację zlecenia – często nawet w ciągu kilku dni.
Internet nie ma żadnych ograniczeń czasowych. Jeśli przedsiębiorca wpadnie na pomysł zamówienia wydruków w niedzielny poranek, to może wysłać takie zlecenie natychmiast. Nie musi „wpasowywać się” w godziny pracy drukarni. To bardzo wygodne rozwiązanie dla osób, które prowadzą swoje biznesy również o niestandardowych porach.
Oczywiście nie jest tak, że drukarnia internetowa zawsze będzie tańsza niż tradycyjna. Jednak Internet daje znacznie większe pole do popisu w zakresie szybkiego ustalenia cen i wytypowania najkorzystniejszej oferty. Wystarczy wysłać zapytania do kilku drukarni, by jeszcze tego samego dnia otrzymać wyceny. Pamiętajmy również, że drukarnie internetowe ponoszą niższe koszty działalności (m.in. nie muszą utrzymywać stacjonarnego biura obsługi), co także przekłada się na ceny usług.
Oferta internetowych drukarni jest dziś tak rozbudowana, że z usług w tradycyjnym modelu korzystają już właściwie tylko duże wydawnictwa. Jest jednak kwestią czasu, gdy cała branża druku przejdzie na obsługę wyłącznie online, na czym najbardziej skorzystają klienci.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.