Data wpisu: 08.02.2016

Wydruk banera reklamowego dla Twojej firmy – 5 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę drukarni

Twoja firma się rozwija i przyszedł czas, aby nieco odważniej zainwestować w działania marketingowe. Jednym z klasycznych pomysłów na zareklamowanie swoich usług jest wydruk banera reklamowego i powieszenie go w odpowiednim miejscu (kwestię wyboru takiego miejsca omówimy w osobnym wpisie). Niby proste, ale gdy już zabierzesz się za realizację swojego pomysłu okaże się, że czeka Cię żmudny i irytujący proces podejmowania masy decyzji. Pomijając już kwestię projektu sporo napocisz się także przy wyborze odpowiedniej drukarni. Aby ułatwić Ci sprawę podpowiadamy, na jakich 5 kwestii musisz koniecznie zwrócić uwagę – zarówno sobie, jak i drukarzowi.

  1. Sprawdź, czy drukarnia oferuje wydruki wielkoformatowe i solwentowe – to podstawa i warto o niej pamiętać. Nie każda drukarnia dysponuje bowiem odpowiednim sprzętem do wydruków wielkoformatowych. Co gorsza, nie każda się do tego przyznaje, co kończy się później poszukiwaniem podwykonawców, opóźnieniami i problemami z jakością. Dlatego rozmowę o cenie poprzedź zadaniem pytania o możliwości techniczne do realizacji Twojego projektu.
  2. Uważaj na podejrzanie niską cenę – bardzo tania oferta zawsze będzie się wiązać z tym, że Twój baner zostanie wydrukowany na słabym materiale (najczęściej laminacie). Efekt będzie taki, że wystarczy byle wichura, aby po banerze zostało tylko wspomnienie. Zdecydowanie lepiej jest wybrać podłoże powlekane, które jest trwalsze, ale kosztuje odpowiednio więcej. Pamiętaj jednak o tym, że inwestujesz w wizerunek firmy, a z tym naprawdę nie ma co eksperymentować.
  3. Odwzorowanie kolorów – bardzo ważna kwestia, jeśli baner ma promować np. produkt lub logo Twojej firmy, a kolorystyka jest kluczowa dla rozpoznawalności. Warto więc poprosić drukarnię o przygotowanie wydruku projektu w mniejszym formacie, co pozwoli Ci upewnić się, że stosowane przez wykonawcę plotery wiernie oddają kolory. Zapłacisz ciut więcej, ale będziesz spać spokojnie i efekt końcowy nie spowoduje u Ciebie stanu przedzawałowego.
  4. Upewnij się, że drukarz akceptuje sposób przygotowania pliku do druku – dobra drukarnia na pewno zwróci uwagę na to, że projekt nie został odpowiednio dostosowany do jego realizacji na materiale. Zła, czyli najtańsza, często założy, że „tak ma być”, a Ty otrzymasz coś zupełnie innego niż przedstawiał projekt. Dlatego lepiej zapytaj drukarza o to, czy w jego ocenie wszystko jest z projektem w porządku. Jeśli uzna, że tak, to on będzie odpowiadać za efekt finalny.
  5. Dokładnie określ sposób wykończenia banera – standardem jest stosowanie zgrzewów po bokach materiału, co zapewnia, że baner nie rozpadnie się na wietrze. Jednak jeśli zamierzasz eksponować reklamę tylko w pomieszczeniach, wówczas możesz zrezygnować ze zgrzewów i w ten sposób trochę zaoszczędzić. Pamiętaj też o gęstości rozstawienia oczek do mocowania baneru. Im trudniejszym warunkom pogodowym będzie musiał sprostać materiał, tym więcej oczek warto zastosować.

Wydruk banera reklamowego dla firmy jest dla profesjonalnej i doświadczonej drukarni pestką. Zdecydowanie warto korzystać tylko z takich usług, bo zła realizacja oznacza stracony czas, nierzadko pieniądze, a przede wszystkim może rzutować na wizerunku Twojego biznesu, jeśli z jakichś powodów zdecydujesz się taki baner rozwiesić.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry