Każdy z nas jest kimś dla kogoś. To trochę zagmatwane zdanie nabiera szczególnego znaczenia w relacji firma-klient, przedsiębiorca-kontrahent. Prowadząc biznes chcemy być widziani przez jego adresatów w sposób profesjonalny, co przekłada się na zaufanie do naszej marki i większe prawdopodobieństwo dokonania zakupu przez klienta. Dlatego tak ważne jest dbanie o wizerunek firmy, ale także swój. Powinieneś zrozumieć, na czym polega budowanie Twojej marki, aby jeszcze skuteczniej zawalczyć o klientów w sieci. Podpowiemy Ci, jak może w tym pomóc profesjonalna grafika reklamowa.
Pewnie wiele osób sądzi, że ich prywatne sprawy to jedno, a firmowe to drugie. W Internecie niestety tak to nie działa. Jest ogromna grupa potencjalnych klientów, którzy przed podjęciem decyzji o nawiązaniu współpracy z jakąś firmą, najpierw „wyguglają” sobie jej właściciela. Wpiszą w wyszukiwarkę jego personalia, aby dowiedzieć się, z kim tak naprawdę mają do czynienia.
W tym momencie następuje kluczowy moment i często decyduje się to, czy pozyskasz nowego klienta. Jeśli nie zadbałeś o budowanie marki osobistej, to Twój potencjalny kontrahent trafi na przeróżne zdjęcia z Facebooka, jakieś wpisy na forach hobbystycznych i generalnie na masę informacji niezwiązanych z Twoim biznesem. Jak się pewnie domyślasz – jest to błąd.
Pytanie do Ciebie: powierzyłbyś swoje pieniądze gościowi, który w przestrzeni Internetu funkcjonuje głównie, jako wędkarz, imprezowicz czy pasjonat składania modeli samolotów? Pewnie niekoniecznie. Twój klient odpowie na to pytanie tak samo.
Budowanie marki osobistej to takie kierowanie swoim wizerunkiem w sieci, aby był on tożsamy z Twoim biznesem, fachowymi umiejętnościami i wartościowym dla klientów przekazem. Jako właściciel firmy nie musisz oczywiście rezygnować z prywatnych profili w mediach społecznościowych, jednak powinieneś przede wszystkim funkcjonować w sieci, jako przedsiębiorca. Musisz zrobić wszystko, aby potencjalni klienci szukający informacji na Twój temat w wyszukiwarce od razu trafiali na Twoją stronę firmową czy blog, na którym dzielisz się fachowymi poradami.
W tym momencie kłania się kwestia wcześniejszego zainwestowania w profesjonalną grafikę reklamową. Ponieważ zależy Ci, aby Twój wizerunek osobisty i firmowy był spójny oraz prezentował odpowiednią jakość, musisz postawić na kompleksowe działania graficzne, bo to właśnie ich efekt będzie pierwszym, z jakim zetkną się internauci.
Połączmy wszystkie podjęte do tej pory kwestie i przedstawmy je na przykładzie. Twój klient w jakiś sposób trafił na nazwę Twojej firmy, doszukał się, że jej właścicielem jest Jan Kowalski i teraz chce dowiedzieć się czegoś o Twojej ofercie. Wpisuje w wyszukiwarkę hasło „Jan Kowalski firma XYZ” i klika SZUKAJ. To, co pojawi się w wynikach wyszukiwania, może zdecydować o tym, czy w ogóle nawiąże z Tobą kontakt.
Co powinien zobaczyć? Oczywiście adres strony www lub wpisy na profesjonalnie prowadzonym i przygotowanym blogu. Wygląd strony pod kątem graficznym musi być świetny, a jej treść przynajmniej tak samo dobra. To pierwsza kwestia.
Może się bowiem także zdarzyć, że internauta najpierw zawędruje do galerii Google i tam poszuka jakichś elementów powiązanych z Tobą. Powinny się tam znaleźć grafiki przedstawiające Twoją profesjonalną stronę – dobrej jakości zdjęcia (np. zrobione podczas sesji na potrzeby www), elementy grafiki strony, zdjęcia wizytówki itd. Wszystko, co w pierwszej kolejności ogłosi użytkownikowi, że Jan Kowalski faktycznie prowadzi firmę i dba o swoją markę osobistą. Wie bowiem, że jest ona ściśle powiązana z marką firmy.
Dlatego bezwzględnie powinieneś zainwestować w profesjonalną grafikę reklamową i na podstawie owoców tej współpracy budować swoją rozpoznawalność w sieci. Zadbaj o każdy szczegół – umieść profesjonalny logotyp firmy w swoich profilach w mediach społecznościowych, chwal się wszystkimi elementami identyfikacji wizualnej na forach branżowych czy portalach biznesowych. To będzie pracować na korzyść Jana Kowalskiego, ale przede wszystkim firmy XYZ.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.