Budowanie Twojej marki – jak w tym pomoże Ci profesjonalna grafika reklamowa?

Data wpisu: 27.11.2015

Każdy z nas jest kimś dla kogoś. To trochę zagmatwane zdanie nabiera szczególnego znaczenia w relacji firma-klient, przedsiębiorca-kontrahent. Prowadząc biznes chcemy być widziani przez jego adresatów w sposób profesjonalny, co przekłada się na zaufanie do naszej marki i większe prawdopodobieństwo dokonania zakupu przez klienta. Dlatego tak ważne jest dbanie o wizerunek firmy, ale także swój. Powinieneś zrozumieć, na czym polega budowanie Twojej marki, aby jeszcze skuteczniej zawalczyć o klientów w sieci. Podpowiemy Ci, jak może w tym pomóc profesjonalna grafika reklamowa.

Budowanie Twojej marki  – jaki ma to związek z Twoim biznesem?

Pewnie wiele osób sądzi, że ich prywatne sprawy to jedno, a firmowe to drugie. W Internecie niestety tak to nie działa. Jest ogromna grupa potencjalnych klientów, którzy przed podjęciem decyzji o nawiązaniu współpracy z jakąś firmą, najpierw „wyguglają” sobie jej właściciela. Wpiszą w wyszukiwarkę jego personalia, aby dowiedzieć się, z kim tak naprawdę mają do czynienia.

W tym momencie następuje kluczowy moment i często decyduje się to, czy pozyskasz nowego klienta. Jeśli nie zadbałeś o budowanie marki osobistej, to Twój potencjalny kontrahent trafi na przeróżne zdjęcia z Facebooka, jakieś wpisy na forach hobbystycznych i generalnie na masę informacji niezwiązanych z Twoim biznesem. Jak się pewnie domyślasz – jest to błąd.

Pytanie do Ciebie: powierzyłbyś swoje pieniądze gościowi, który w przestrzeni Internetu funkcjonuje głównie, jako wędkarz, imprezowicz czy pasjonat składania modeli samolotów? Pewnie niekoniecznie. Twój klient odpowie na to pytanie tak samo.

Co możesz (powinieneś) zrobić?

Budowanie marki osobistej to takie kierowanie swoim wizerunkiem w sieci, aby był on tożsamy z Twoim biznesem, fachowymi umiejętnościami i wartościowym dla klientów przekazem. Jako właściciel firmy nie musisz oczywiście rezygnować z prywatnych profili w mediach społecznościowych, jednak powinieneś przede wszystkim funkcjonować w sieci, jako przedsiębiorca. Musisz zrobić wszystko, aby potencjalni klienci szukający informacji na Twój temat w wyszukiwarce od razu trafiali na Twoją stronę firmową czy blog, na którym dzielisz się fachowymi poradami.

W tym momencie kłania się kwestia wcześniejszego zainwestowania w profesjonalną grafikę reklamową. Ponieważ zależy Ci, aby Twój wizerunek osobisty i firmowy był spójny oraz prezentował odpowiednią jakość, musisz postawić na kompleksowe działania graficzne, bo to właśnie ich efekt będzie pierwszym, z jakim zetkną się internauci.

Postaw się w roli klienta

Połączmy wszystkie podjęte do tej pory kwestie i przedstawmy je na przykładzie. Twój klient w jakiś sposób trafił na nazwę Twojej firmy, doszukał się, że jej właścicielem jest Jan Kowalski i teraz chce dowiedzieć się czegoś o Twojej ofercie. Wpisuje w wyszukiwarkę hasło „Jan Kowalski firma XYZ” i klika SZUKAJ. To, co pojawi się w wynikach wyszukiwania, może zdecydować o tym, czy w ogóle nawiąże z Tobą kontakt.

Co powinien zobaczyć? Oczywiście adres strony www lub wpisy na profesjonalnie prowadzonym i przygotowanym blogu. Wygląd strony pod kątem graficznym musi być świetny, a jej treść przynajmniej tak samo dobra. To pierwsza kwestia.

Może się bowiem także zdarzyć, że internauta najpierw zawędruje do galerii Google i tam poszuka jakichś elementów powiązanych z Tobą. Powinny się tam znaleźć grafiki przedstawiające Twoją profesjonalną stronę – dobrej jakości zdjęcia (np. zrobione podczas sesji na potrzeby www), elementy grafiki strony, zdjęcia wizytówki itd. Wszystko, co w pierwszej kolejności ogłosi użytkownikowi, że Jan Kowalski faktycznie prowadzi firmę i dba o swoją markę osobistą. Wie bowiem, że jest ona ściśle powiązana z marką firmy.

Dlatego bezwzględnie powinieneś zainwestować w profesjonalną grafikę reklamową i na podstawie owoców tej współpracy budować swoją rozpoznawalność w sieci. Zadbaj o każdy szczegół – umieść profesjonalny logotyp firmy w swoich profilach w mediach społecznościowych, chwal się wszystkimi elementami identyfikacji wizualnej na forach branżowych czy portalach biznesowych. To będzie pracować na korzyść Jana Kowalskiego, ale przede wszystkim firmy XYZ.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski