Content marketing to bez wątpienia jeden z najgorętszych terminów w marketingu internetowym. Ta strategia robi ogromną karierę, jednak nie zawsze do końca rozumiemy, jakie narzędzia można w jej ramach także wykorzystać. Powszechnie sądzi, że content to teksty na blogach, stronach www, portalach etc. Jednak nie samymi tekstami karmi się content marketing. Poznajcie typowo graficzne narzędzia, które świetnie sprawdzają się w tej strategii, a wręcz ją jeszcze mocniej napędzają.
- Infografika – to absolutnie podstawowa postać wykorzystania content marketingu w skutecznym dotarciu do klientów. Infografiki są dużo chętniej oglądane niż teksty czytane. Co więcej, mnóstwo osób przekazuje sobie je dalej za pośrednictwem np. social mediów. Najmocniejszą stroną tego narzędzia jest interesujące przedstawienie jakiegoś zagadnienia. Nie musimy czytać całego artykułu, aby w kilka chwil poznać szczegóły podejmowanego tematu. Infografiki są atrakcyjne dla odbiorców, mocno ich angażują. Oczywiście tylko pod warunkiem, że prezentują odpowiednią jakość – tu już kłaniają się umiejętności i doświadczenie studia graficznego, które nam taki element przygotuje. Pamiętajmy też, że same obrazki nie wystarczą – infografika musi być wzbogacona treścią.
- Inspirujące grafiki w social mediach – pewnie wiecie, że najwięcej „lajków” na Facebooku zdobywają nie posty, ale grafiki umieszczane na tablicach użytkowników. Warto to wykorzystać w swojej strategii content marketingowej. Ważne jest, aby każdy wpis był wzbogacony przynajmniej o zdjęcie, a co jakiś czas zbudowany w oparciu o autorską, stworzoną na nasze zamówienie grafikę. Świetnie się to sprawdza przy okazji jakichś ważnych wydarzeń. Po co firma ma składać śledzącym swój profil obszerne życzenia, które mało kto przeczyta, skoro wystarczy w poście wstawić piękną, nowatorską, a najlepiej zabawną wirtualną kartkę?
- Grafika w e-mailu – e-mali marketing nadal jest chętnie wykorzystywaną formą dotarcia do klientów i jednym z podstawowych narzędzi content marketingu. Minusem tej strategii jest wysoki współczynnik kasowanych maili, które nie zostaną nawet przeczytane. Jak temu zaradzić? Trzeba zachęcić odbiorcę do przyjrzenia się wiadomości. Tu ważną rolę spełnia nie tylko odpowiedni tytuł i nagłówek, ale także to, co umieścimy w treści maila. Niekoniecznie musi to być długi tekst (a wręcz nie powinien), bo wystarczy, że na monitorze użytkownika wyświetli się świetna grafika. Oczywiście, programy pocztowe bardzo często je blokują, ale gdy użytkownik zaakceptuje otwarcie obrazków, to mamy ogromną szansę, że zainteresuje się naszą ofertą. Z tej metody korzystają głównie sklepy internetowe.
- Banery zachęcające do przeczytania artykuły – jeśli na naszej stronie www czy blogu umieszczamy artykuł, na którego przeczytaniu przez użytkowników bardzo nam zależy (jest obszerny, wartościowy, buduje naszą ekspercką pozycję), to powinniśmy zrobić wszystko, aby wyróżnił się on z tłumu. Można to zrobić poprzez stworzenie banera, który wyświetli się przed oczami użytkownika np. w momencie, gdy będzie chciał zamknąć stronę. Oczywiście samo hasło zwykle nie będzie wystarczające. Trzeba je wzbogacić o ciekawą grafikę, która natychmiast przykuje wzrok czytelnika. Tę samą zasadę wykorzystujemy przy tworzeniu banerów reklamowych do kampanii w wyszukiwarce.
Przykładów wykorzystania profesjonalnego projektu graficznego w content marketingu jest masa i bez wątpienia to się w najbliższym czasie nie zmieni. Tekst i obraz muszą istnieć równolegle – tylko wówczas mamy do czynienia z naprawdę skuteczną strategią. Żyjemy w kulturze obrazkowej, nie chce nam się czytać, dlatego trzeba nas do tego zachęcać i inspirować. Tu grafika ma wielkie pole do popisu.
Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive