Data wpisu: 28.01.2016

Grafiki, które na co dzień wykorzystasz do promowania swojej firmy

Jeśli prowadzisz firmę, ale do tej pory nie korzystałeś z usług studia graficznego, to prawdopodobnie można o Twoim biznesie powiedzieć wiele dobrego, jednak na pewno nie to, że dba o swoją identyfikację. Konkurencja prędzej czy później wymusi na Tobie zainwestowanie w narzędzia do budowania rozpoznawalności w sieci – może już to zrobiła, skoro zabierasz się za czytanie tego tekstu.

W każdym razie przygotowane dla Twojej firmy profesjonalne grafiki są o tyle wdzięczne, że możesz je wykorzystywać przez bardzo długi czas, także do własnych, prostych działań promocyjnych. Oto kilka przykładów.

Promocja w social mediach

Grafiki są najczęściej udostępnianym kontentem w social mediach, a szczególnie na Facebooku. Jeśli więc wykorzystujesz te kanały do promowania swojej firmy, dla zwiększenia skuteczności tych działań musisz dystrybuować treści graficzne. Oczywiście nie byle jakie.

Idealnie będzie, gdy zaczniesz udostępniać grafiki przygotowane specjalnie dla Twojej firmy. Mogą to być np. zdjęcia pracowników czy sprzętu, cytaty branżowe umieszczone na planszach przemycających elementy identyfikacji wizualnej firmy itd.

Blog firmowy

Prowadzisz blog firmowy, prawda? Jeśli nie, to poszukaj naszych wpisów, które przekonają Cię, ile przez to tracisz. Jeśli jednak jesteś komercyjnym blogerem, to z pewnością wiesz, że suchy wpis pozbawiony grafiki wygląda jakoś tak nijako. Pora to zmienić, aby zawalczyć o większą popularność bloga.

Absolutnym minimum jest okraszenie wpisu zdjęciem głównym, które będzie przyciągać wzrok czytelników z równą siłą, co nagłówek. Jeśli masz czas, ochotę i wyczucie kompozycyjne, możesz także umieścić grafiki w samej treści wpisu – np. w formie zdjęciowych przykładów czy podsumowań dla myśli wyrażonej w danym akapicie. Wówczas wpis czyta się dużo lepiej, jest on bardziej atrakcyjny dla czytelników, a popularność bloga może przez to rosnąć.

Znów jednak masz dylemat, jakich zdjęć czy grafik użyć. Te z darmowych baz fotografii zwykle są bardzo słabej jakości i nikogo nie zainteresują. Kradzież jest głupim pomysłem. Znów więc będziesz na wygranej pozycji, jeśli posiadasz własne zaplecze graficzne w postaci np. zdjęć korporacyjnych wykonanych podczas zleconej sesji.

Strona www i prezentacja produktów lub usług

Grafiki będą Ci niezbędne do rozbudowywania strony www firmy, a tym bardziej do przygotowania jej redesignu. Pamiętaj, że witryna firmowa jest pierwszym nośnikiem reklamy, z jakim prawdopodobnie spotkają się Twoi klienci.

Zadbaj więc o to, aby prezentacja produktów lub usług była możliwie atrakcyjna. Świetne zdjęcia, inteligentne i angażujące grafiki – to mocna kotwica, która zatrzyma użytkowników na stronie.

Treści komercyjne i poradnikowe

W pewnym momencie możesz wpaść na pomysł, aby zacząć dystrybuować wartościowe dla klientów treści także poza obszarem bloga firmowego czy strony www. Mogą to być np. artykuły sponsorowane na portalach tematycznych. Wówczas odpowiedniej jakości grafiki będą bardzo silnym wsparciem dla zawartości merytorycznej, a nierzadko same będą tę zawartość tworzyć.

Mamy tu na myśli niesamowicie popularne w sieci infografiki – to wysokiej jakości graficzne przedstawienie jakiegoś zagadnienia w atrakcyjnej wizualnie i czytelnej formie. Infografiki robią zawrotną karierę i są w absolutnej czołówce najczęściej udostępnianych treści w Internecie.

Pamiętaj, że zamówione jednorazowo grafiki szybko zostaną przez Ciebie wykorzystane, dlatego optymalnym rozwiązaniem jest cykliczne przygotowywanie nowych grafik, a raz na jakiś czas czegoś ekstra (np. infografiki), co wzmocni wizerunek firmy. Zachowaj sobie kontakt do sprawdzonego studia graficznego – z pewnością jeszcze się przyda.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry