Data wpisu: 24.10.2018

Jak reklamować swoją firmę w Internecie? Gotowe rozwiązania dla „Zosi-samosi”

Wyobraźmy sobie Andrzeja Nowaka, który właśnie zarejestrował firmę, nie ma żadnego doświadczenia w biznesie, a tym bardziej nie zna się na działaniach marketingowych. Coś tam słyszał o tym, że najkorzystniej jest reklamować się w sieci, ale póki co jego wiedza na ten temat jest mizerna. Z drugiej strony nie ma pieniędzy, by powierzyć marketing firmy doświadczonej i profesjonalnej agencji reklamowej. Sytuacja bez wyjścia? Nie do końca. W tym artykule wymieniamy proste sposoby na reklamowanie firmy w Internecie, które Andrzej (i Ty też) może wykorzystać od zaraz.

Zacznij od content marketingu

Brzmi skomplikowanie, ale naprawdę nie masz się czego bać. Content marketing nie gryzie i nie jest zarezerwowany tylko dla profesjonalnych twórców treści (przynajmniej jeśli mówimy o podstawowej strategii). O co tutaj chodzi? Jak się pewnie domyślasz, o tworzenie wartościowych, atrakcyjnych artykułów i wpisów blogowych.

Podstawą content marketingu jest właśnie prowadzenie bloga firmowego – możesz go uruchomić na stronie www i regularnie uzupełniać merytorycznymi wpisami, które będą przyciągać użytkowników wyszukiwarki Google (czyli generować tzw. ruch organiczny).

Jeśli Twoim biznesem jest sklep internetowy, to bez content marketingu na pewno nie dasz sobie rady. Musisz nie tylko blogować, ale też stworzyć unikalne, atrakcyjne opisy produktów i kategorii. Wszystko to możesz zrobić we własnym zakresie. Zajmie Ci to mnóstwo czasu, no ale skoro nie masz kasy, to musisz mieć chociaż siły.

Znajdź klientów w mediach społecznościowych

Prostym, a dość skutecznym sposobem na reklamowanie firmy w sieci bez pieniędzy, jest wykorzystywanie fenomenu mediów społecznościowych. Jak najszybciej uruchom profil marki na Facebooku oraz na innym portalu, na który mogą zaglądać Twoi klienci. Regularnie publikuj inspirujące posty, pokazuj swój biznes od kuchni, pomyśl nad zorganizowaniem jakiegoś konkursu.

Uwaga!

Początkującym nie polecamy uruchamiania jakichkolwiek płatnych formatów reklamy w mediach społecznościowych. Z tego rozwiązania wycofują się nawet największe marki, dlatego nie narażaj się na ryzyko utopienia pieniędzy, których i tak Ci brakuje.

Pozyskuj wartościowe linki

Spokojnie, to nie jest takie trudne i powinieneś sobie z tym poradzić. Najlepszym sposobem na pozyskanie mocnego, wartościowego linku prowadzącego do Twojej strony, jest opublikowanie artykułu sponsorowanego na jakimś portalu tematycznym. Oczywiście trzeba za to zapłacić (i ewentualnie ponieść koszt napisania tekstu), co jednak nie generuje strasznych kosztów.

Po co taki link? Aby zwiększyć zaufanie robotów Google do Twojej witryny. Liczba i wartość linków zewnętrznych jest jednym z najważniejszych kryteriów branych pod uwagę przy przyznawaniu stronie konkretnej pozycji w wyszukiwarce.

Buzz marketing

Cieszy się złą sławą, ale nie dlatego, że jest nieskuteczny. Po prostu na rynku działa zbyt wielu „speców”, którzy sprowadzili marketing szeptany do poziomu nachalnej, amatorskiej formy reklamy. Prowadzenie działań z zakresu buzz marketingu w sposób przemyślany i z wyczuciem, może być jednak świetnym rozwiązaniem dla takich przedsiębiorców, jak Ty. Niemających pieniędzy na reklamę, ale chcących w miarę szybko zwiększyć rozpoznawalność marki w sieci.

Załóż profile na różnych forach tematycznych, szczególnie tych mających jakiś związek z Twoją branżą. Pamiętaj, by nie publikować wpisów o charakterze nachalnej reklamy. Znacznie lepiej będzie zabierać głos w dyskusji z pozycji eksperta i w ten sposób udowadniać innym użytkownikom, że znasz się na rzeczy. To bezpośrednio przełoży się na wzrost zaufania do Twojej marki.

Zadbaj o identyfikację wizualną

Aby móc promować markę, trzeba ją najpierw mieć. A to z kolei wymaga zainwestowania w podstawowe elementy jej identyfikacji. Mamy tutaj na myśli chociażby logo, stronę internetową oraz wzór papeterii elektronicznej (stopka e-mail). To wszystko buduje zaufanie do marki i pozwala potencjalnym klientom wstępnie ocenić jej profesjonalizm.

Oczywiście nikt nie przygotuje Ci tych projektów za darmo, sam też ich nie stworzysz (a już na pewno nie na poziomie, którego oczekujesz), dlatego musisz się liczyć z pewnym kosztem. To nie jest jednak coś, na czym można oszczędzać.

Nie miej natomiast złudzeń. Samodzielne prowadzenie działań reklamowych jest bardzo czasochłonne, męczące i na dłuższą metę nieefektywne. Przyjdzie moment, gdy będziesz musiał powierzyć tę działkę specjalistom. Nie przegap go, aby nieumyślnie nie narobić swojej marce wizerunkowych problemów.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry