5 sposobów na to, aby zatrzymać (lub zachęcić do powrotu) użytkowników na stronie

Data wpisu: 18.04.2016

Cenny jest ten klient, który wraca. Najcenniejszy ten, który przyprowadza ze sobą znajomego. Tę oczywistą zasadę marketingu warto stosować w odniesieniu do firmowej strony www. Witryna musi być tak zaprojektowana, aby przynosiła firmie efekty długofalowe. Nie tylko zachęcała do zapoznania się z jej zwartością, ale także zakorzeniała się w umyśle odwiedzającego i wręcz zmuszała go do ponownych odwiedzin. Nie jest to proste, szczególnie w tzw. trudnych branżach, ale warto podjąć wyzwanie.

Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie 5 bardzo fajnych i skutecznych pomysłów na to, aby zatrzymać użytkowników na Twojej stronie www, a także zachęcić ich do powrotu w przyszłości.

  1. Nie daj mu uciec – większość klientów trafi na Twoją stronę z odesłania z wyszukiwarki. Wejdzie na nią i co? Jakiego zachowania od niego oczekujesz? Ma czytać, klikać, a może od razu przejść do formularza kontaktowego? Warto to wiedzieć już na etapie projektowania strony. Klient zostawiony sam sobie szybko ucieknie ze strony, dlatego trzeba go prowadzić za rękę i stworzyć taki układ strony głównej, aby wykonywał dokładnie te ruchy, na których Ci zależy.
  2. Poleć mu coś – czasami trzeba pomyśleć za klienta, który może wejść na Twoją stronę zupełnie przypadkowo i nie wiedzieć, co tak naprawdę jest mu potrzebne. Jeśli będzie zbyt długo się zastanawiał, ucieknie. Ten punkt musisz wziąć sobie szczególnie do serca, jeśli strona ma charakter sprzedażowy lub jest po prostu sklepem online. Wówczas warto od razu dać użytkownikowi wybór w postaci kilku polecanych produktów czy usług. Kliknie, poczyta, może kupi. Ważne, aby nie zanudził się na śmierć.
  3. Wezwij do działania – słynne przyciski call to action nadal się sprawdzają, szczególnie na stronach sprzedażowych. Jeśli taką chcesz mieć, wówczas musisz dodać do strony głównej kilka przycisków odsyłających użytkownika do konkretnych zakładek, a najlepiej do formularza kontaktowego. To pomoże mu w podjęciu spontanicznej, czyli najlepszej dla Ciebie, decyzji.
  4. Prowadź blog – nic tak nie zatrzymuje użytkowników na stronie, jak atrakcyjna, wartościowa treść. Dlatego koniecznie zdecyduj się na prowadzenie firmowego bloga w obrębie witryny docelowej. Jest szansa, że użytkownik po przeczytaniu jakiegoś inspirującego wpisu zdecyduje, że Twoja firma prezentuje jakość, o którą mu chodziło.
  5. Działaj w social mediachprowadzenie profili na popularnych portalach społecznościowych jest dobrym pomysłem na ściągnięcie ruchu na stronę. Wówczas możesz regularnie przypominać użytkownikom o tym, że istniejesz i masz im coś ciekawego do zaprezentowania na stronie. Takie działania najlepiej skorelować z prowadzeniem bloga.

Zasadniczo najskuteczniejszym sposobem na zatrzymanie użytkowników na stronie i przyprowadzenie ich z powrotem jest regularne publikowanie wartościowych treści. Wspomaga to także pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce, a więc zwiększanie jej zasięgu wśród nowych, potencjalnych klientów. Pamiętaj – liczy się systematyczność!

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski