Jeśli tworzysz artykuły na swój blog firmowy, koniecznie przeczytaj ten wpis! Musisz wiedzieć, że wartość merytoryczna to jedno, a kwestie – nazwijmy to ogólnie - „techniczne”, to coś zupełnie innego. W pisaniu artykułów do Internetu kluczowe jest połączenie obu tych kwestii w taki sposób, aby tekst był atrakcyjny zarówno dla czytelników, jak i dla robotów wyszukiwarki. Bardzo ważne jest szczególnie odpowiednie stosowanie nagłówków H1–H6. Poznaj obowiązujące zasady.
Z punktu widzenia czytelnika nagłówki uatrakcyjniają tekst i sprawiają, że wydaje się on bardziej przyjazny. Spróbuj przeczytać artykuł bez akapitów, śródtytułów i pogrubień na ekranie monitora. To mordęga, prawda? Dlatego należy stosować nagłówki, czyli właśnie śródtytuły.
Pamiętaj
Jeśli czytelnik już na wstępie uzna, że tekst jest nieatrakcyjny, nawet nie zapozna się z jego treścią i opuści stronę.
Równie ważne jest to, jaką rolę nagłówki pełnią dla wyszukiwarki. To właśnie śródtytuły są w pierwszej kolejności skanowane przez roboty, które szukają w nich słów kluczowych odpowiadających na zapytanie internauty.
Dobrze zaplanowane i oznaczone nagłówki sprawiają, że sztuczna inteligencja odbiera artykuł jako wartościowy i pozycjonuje link do niego wyżej w wyszukiwarce. Obecność słów kluczowych ma natomiast potwierdzić, że artykuł traktuje o tym, czego szuka osoba zadająca pytanie Google.
Nagłówki HTML dzielimy na: H1, H2, H3, H4, H5 i H6. Jak łatwo się domyślić im niższa cyfra, tym ważniejszy jest nagłówek – a przynajmniej tak odbierają to roboty wyszukiwarki. Nagłówek H1 z reguły jest zarezerwowany dla tytułu artykułu i nie wolno go nadużywać, bo wtedy traci swoją siłę.
Bardzo ważne jest zachowanie gradacji, co oznacza, że nagłówki powinny być ustawione w logicznej kolejności. Czyli: zaczynamy od H1 (tytuł), później pierwszy śródtytuł oznaczamy jako nagłówek H2 i tak dalej.
Rada
Pomimo istnienia aż sześciu rodzajów nagłówków HTML, staraj się korzystać z maksymalnie trzech.
W każdym, a przynajmniej w części nagłówków powinny zostać umieszczone słowa kluczowe, które odpowiadają treści artykułu. Tutaj ważna kwestia: nigdy nie piszemy „pod wyszukiwarkę”, bo sztuczne zagnieżdżenie słów kluczowych w śródtytułach i tekście jest źle odbierane przez roboty, a ponadto fatalnie wpływa na jakość artykułu.
Słów kluczowych należy używać z głową i w taki sposób, aby śródtytuł rzeczywiście wprowadzał do jakiejś nowej kwestii podejmowanej w tekście, a nie był tylko wypełniaczem na potrzeby SEO.
To najważniejsze zasady stosowania nagłówków podczas tworzenia artykułu na blog czy portal. Stosuj się do nich, a na pewno odnotujesz, że Twoje treści będą sobie znacznie lepiej radzić w wyszukiwarce.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.