Nic nie trwa wiecznie, a już szczególnie w biznesie. Liczenie na to, że raz obrana strategia promocji marki będzie przynosić efekty przez lata, to czysta naiwność. Co jakiś czas musisz przyglądać się efektom powziętych działań i je modyfikować. Istnieją sygnały, które zawsze świadczą o tym, że strategia nie działa i nie warto w nią dalej inwestować. Wymieniamy je w naszym poradniku.
Jeśli wydajesz coraz więcej na promocję, ale w ślad za tym nie idzie zwiększenie sprzedaży lub obrotów, to coś tu ewidentnie nie gra. Porozmawiaj o tym z dostawcą usług marketingowych. Zapytaj, czy to stan przejściowy, dowiedz się, jakie są plany dotyczące modyfikacji strategii marketingowej. Jeśli usługodawca ich nie ma i wyraźnie kręci, to czas się z nim rozstać i poszukać nowych rozwiązań.
To nie musi być od razu wina strategii. Czasami gwałtowne spadki przynosi jakaś aktualizacja algorytmu. Jeśli jednak problem jest coraz poważniejszy i Twoja strona z miesiąca na miesiąc osiąga znacznie gorsze pozycje, może to być wina właśnie źle prowadzonych działań marketingowych. Być może wcześniejsze rozwiązania już nie działają i teraz trzeba będzie więcej zainwestować w content marketing kosztem np. linkowania?
Nie jest to normalna sytuacja, szczególnie gdy mówimy o stałych, lojalnych klientach. Jeśli nagle zaczęli oni przechodzić do konkurencji, to znaczy, że coś w Twoim biznesie przestało działać. Nowe ceny? Pogorszona jakość obsługi? A może zła komunikacja marketingowa? Potraktuj to bardzo poważnie, przyjrzyj się działaniom promocyjnym konkurencji i dowiedz się, dlaczego są one skuteczniejsze niż Twoje.
To bardzo często efekt źle zaprojektowanej kampanii reklamowej AdWords. Koniecznie sprawdź, czy treść reklam jest adekwatna do tego, co oferujesz na stronie. Być może zapomniałeś zaktualizować cennik i asortyment?
Wysoki współczynnik odrzuceń może być również spowodowany przegapieniem dobrego momentu na przeprowadzenie redesignu strony. Jeśli witryna jest archaiczna, prezentuje nieaktualną treść, to nic dziwnego, że klienci szybko z niej uciekają.
Obniżenie jakości pozyskiwanych klientów jest wyraźnym sygnałem świadczącym o tym, że obecna strategia promocyjna jest nieadekwatna do oczekiwań marki. Jeśli widzisz, że coraz częściej odzywają się do Ciebie klienci, którym zależy wyłącznie na niskiej cenie, a Ty pozycjonujesz swoją markę jako luksusową, to mamy tutaj do czynienia z wyraźnym zgrzytem. Może to wynikać z zaniedbania komunikacji lub zbyt dużej aktywności marketingowej w tych obszarach, które interesują osoby spoza Twojej grupy docelowej.
Żadnego z tych sygnałów nie wolno bagatelizować. Problemy będą się bowiem piętrzyć. Zła strategia promocyjna generuje wysokie wydatki na reklamę, a i tak nie przekłada się na wzrost liczby klientów czy umocnienie pozycji marki w branży. Reaguj szybko – nie ma co czekać!
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.