Jak zrobić sobie SEO? Do tego nie potrzebujesz agencji

Data wpisu: 25.02.2020

Prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę z tego, że bez SEO nie masz większych szans na pozyskanie klienta w Internecie. Z zazdrością patrzysz na konkurencję, która startowała niemal w tym samym czasie, ale dziś jej strona internetowa jest pozycjonowana bardzo wysoko na najcenniejsze frazy. Też byś tak chciał, ale… nie masz kasy. Nie ma się czego wstydzić: przytłaczającej większości firm nie stać na opłacenie porządnej kampanii SEO prowadzonej przez renomowaną agencję. Docelowo jednak warto przeznaczyć na to sporą część zysków z działalności. Zanim do tego dojdzie koniecznie zrób kilka rzeczy związanych z SEO we własnym zakresie. Jakich? Sprawdź w naszym poradniku.

Wizytówka Google Moja Firma

Możesz ją założyć samodzielnie i zrobić to naprawdę dobrze. Od razu przestrzegamy, abyś nie dał się nabrać na opowieści dziwnej treści rozsiewane przez naciągaczy, którzy wmawiają nieświadomym przedsiębiorcom, że dodanie wizytówki jest płatne. To nieprawda. Google nie pobiera żadnych opłat za wizytówki firm, dlatego jest to rzecz, od której warto zacząć.

Przyłóż się do założenia wizytówki, czyli uzupełnij wszystkie informacje o swojej firmie, dodaj jakieś zdjęcia, najlepiej przedstawiające wnętrza lokalu czy przestrzeń biurową, podaj godziny otwarcia, atrakcyjnie i rzeczowo opisz swój biznes. W przyszłości staraj się też rozwijać wizytówkę, chociażby prosząc każdego klienta o podzielenie się pod nią opinią o Twojej firmie. Google to bardzo lubi!

Content na stronie www

Możesz we własnym zakresie przygotować treści na stronę internetową firmy, pamiętając przy tym, aby w pierwszej kolejności były one atrakcyjne i wartościowe dla czytelnika, a w drugiej przyjazne robotom wyszukiwarki, czyli zoptymalizowane pod kątem SEO. Absolutnie nie oznacza to przesycania treści słowami kluczowymi, za co wręcz Google mogłoby ukarać Twoją witrynę.

Jeśli nie czujesz się na siłach, by samodzielnie napisać teksty na stronę, a później jeszcze aktualizować content (to bardzo ważne) np. o nowe wpisy na blogu firmowym, zatrudnij do tego copywritera. Koszt nie powinien być zabójczo wysoki, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę, że bez wartościowego contentu w zasadzie możesz zapomnieć o dobrej widoczności strony w wyszukiwarce.

Link building

Spokojnie, to tylko tak groźnie brzmi. Pozyskiwanie linków prowadzącej do własnej strony internetowej bez pomocy agencji będzie oczywiście czasochłonne i dość żmudne, ale w końcu zaczniesz dostrzegać efekty. Najefektywniejszym sposobem jest regularne publikowanie wartościowych artykułów sponsorowanych na popularnych portalach internetowych. Rozważ zarejestrowanie się na forach tematycznych związanych z Twoim biznesem, na których będziesz udzielać fachowych rad i przemycać link w stopce.

Świetnym źródłem linków są również media społecznościowe, w których możesz publikować angażujące posty oraz odsyłać do wartościowych artykułów na firmowym blogu. W tworzeniu takiego contentu, jeśli nie masz na to czasu i talentu, także pomoże Ci zawodowy copywriter.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski