Data wpisu: 07.08.2015

Strona internetowa – źródło sukcesu lub porażki firmy

Nowoczesny biznes praktycznie nie może się już obyć bez strony internetowej. To ona staje się wirtualną wizytówką firmy, jej zapleczem treściowym, merytorycznym i prezentacją oferty. Dobra strona może w znacznym stopniu pomóc w promocji, ale zła niestety w końcu staje się kulą ciągnącą biznes na samo dno. Warto sobie to uzmysłowić jeszcze przed podjęciem decyzji o zleceniu budowy witryny konkretnej agencji. O czym jeszcze trzeba pamiętać?

Stronę tworzymy pod grupę docelową

Każda firma ma idealnego klienta, do którego kieruje swoją ofertę. Nawet jeśli staramy się trafić do szerokiego grona odbiorców, to poszczególne elementy naszej biznesowej specjalizacji mają przyciągać ludzi o konkretnych potrzebach, zainteresowaniach, możliwościach finansowych. To pierwsza sprawa, na którą po prostu trzeba zwrócić uwagę.

Każdy element naszej nowej strony internetowej musi zatem zostać ściśle dopasowany do oczekiwań grupy docelowej. Jeśli prowadzimy poważne przedsiębiorstwo, z którego oferty mają korzystać klienci biznesowi, nie sięgniemy przecież po zabawne animacje czy tęczową kolorystykę. Działa to również w drugą stronę – klient młody nie zainteresuje się bardzo poważnym layoutem i grafiką „na wysoki połysk”. Trudno będzie go także kupić sztywnymi, oficjalnymi tekstami.

Po co nam właściwie ta strona?

Wbrew pozorom nie jest to pytanie retoryczne. Przed podjęciem decyzji o budowie strony należy dokładnie rozważyć, jakie cele chcemy dzięki niej osiągnąć. Podpowiemy: chodzi o zwiększenie zasięgu w sieci oraz skrócenie drogi, jaką klient musi pokonać do celu, czyli naszej oferty.

Podstawą sukcesu Internetu jest szybkość przekazywania informacji i ich praktycznie nieograniczona ilość. Dobra strona www dla firmy musi oba te fakty wykorzystać. Nasza witryna ma zostać zaprojektowana w taki sposób, aby klarownie i błyskawicznie dostarczała wiedzę na temat naszej oferty i jej silnych stron. Musi być maksymalnie użyteczna i intuicyjna w obsłudze. W relacjach biznesowych liczy się bowiem także czas.

Jeśli postawimy na stronę zbyt skomplikowaną, przesyconą grafiką, to ryzykujemy, że klienci szybko zniechęcą się podczas szukania na niej istotnych dla siebie informacji (np. danych kontaktowych czy cennika). Prawdopodobnie  w ogóle zrezygnują z jej odwiedzenia w sytuacji, gdy  będzie się otwierać zbyt wolno.

Aktualizacja

Wiele firm sądzi, że stworzenie strony internetowej jest jednorazowym wydatkiem. Warto więc zapytać: czy w swoim biurze wymieniam żarówki, meble, odświeżam kolor ścian? Oczywiście, że tak. Strona również wymaga okresowej aktualizacji, zarówno na poziomie treściowym (to trzeba robić regularnie), jak też wizualnym.

Jeśli mamy szczęście i trafimy na profesjonalną agencję, to nasza nowa strona www będzie atrakcyjna graficznie i użyteczna nawet przez kilka lat. Po tym czasie trzeba jednak ją odświeżyć. Przyjrzeć się statystykom i ocenić, które elementy strony są dla klientów atrakcyjne, a które powodują ich irytację. Wówczas z jednych rezygnujemy, a inne wysuwamy na pierwszy plan.

Dostosowanie się lub tworzenie nowych reguł

Każda branża się zmienia, powstają nowe trendy, ewoluują również oczekiwania klientów. Dlatego tworząc stronę www dla firmy należy zwrócić szczególną uwagę na to, czy już po jej uruchomieniu będzie ona dostatecznie nowoczesna. Tu kłania się niestety zmora rynku, czyli tworzenie stron w oparciu o gotowe szablony. Taka witryna będzie oczywiście tańsza i powstanie znacznie szybciej, ale czy w jakikolwiek sposób wyróżni nas spośród ofert konkurencji?

Firma świadoma biznesowej zależności istniejącej między dobrą stroną www a zwiększeniem zasięgu marki, powinna postawić na indywidualność. Lepiej jest zainwestować nieco więcej pieniędzy w produkt dostosowany do oczekiwań naszej grupy docelowej niż taki, który nie ma żadnego wyrazu.

Strona www, która jest mocnym wsparciem dla biznesu, staje się więc jednym z pierwszych etapów, jaki musimy pokonać w drodze na rynek. Właśnie teraz w dużej mierze decyduje się, czy przypadnie nam tylko drobne stoisko, czy też dobre miejsce w największej galerii handlowej.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry