Jeśli tworzone kilkanaście lat temu strony internetowe były królestwem treści, to te współczesne są cesarstwem grafiki. Projektanci stron www prześcigają się w pomysłach na jeszcze bardziej kreatywne layouty, co oczywiście powoduje naśladownictwo i bardzo dynamiczny rozwój grafiki na potrzeby Internetu. Obecnie można wcielić w życie praktycznie dowolną wizję, wszystko zależy od budżetu, ale też celu, jaki chcemy osiągnąć. Jedno jest pewne – bez dobrej grafiki nie ma skutecznej strony www.
Być może czytaliście już nasz artykuł na temat zasady 3 sekund, podczas których decydujemy, czy zostaniemy na odwiedzonej stronie. To bardzo mało czasu, podczas którego nie jesteśmy w stanie zapoznać się z treścią ani przeanalizować cennika czy referencji firmy. Dlatego tak ogromną rolę do spełnienia ma w tym przypadku grafika.
Efektowna, ale nie tania i kiczowata, rzucająca się w oczy, ale nie powodująca wolnego otwierania strony, podkreślająca charakter firmy, ale nie odtwórcza w stosunku do innych elementów identyfikacji wizualnej. Dobra grafika stanowi niemal 50% wartości całej witryny.
Jak projektować grafikę na stronę www? Wiele zależy od grupy docelowej, do której jest adresowana witryna. Niezmienne pozostaje jednak jedno – jakość. Na profesjonalnej stronie nie ma miejsca na kiepskie zdjęcia (np. zrobione przez klienta), a już na pewno nie na obrazy kradzione. Trzeba korzystać z oficjalnych banków zdjęć, a w miarę budżetu postarać się o własną sesję fotograficzną. Jeśli decydujemy się na umieszczenie w tle strony modnych ostatnio ruchomych obrazów, to muszą one korelować z tematyką strony – w przeciwnym razie wprowadzimy tylko niepotrzebny chaos.
Grafika ma największe znaczenie w przypadku stron, których celem jest bezpośrednia sprzedaż produktów, np. sklepów online. Nawet najlepszy opis nie zastąpi świetnych zdjęć oraz ich właściwego ulokowania w przestrzeni witryny.
Dobranie odpowiedniej kolorystyki dla strony internetowej ma bardzo duże znaczenie i nie wolno go traktować po macoszemu. Chodzi nie tylko o czytelność witryny – np. unikanie fatalnych błędów, przez które czcionka ginie na zbyt jaskrawym tle – ale też o kwestie kompozycyjne i spójność wizerunkową.
Generalnie podstawą jest to, aby dobierając kolory trzymać się – choćby luźno – barw użytych w kluczowych elementach identyfikacji wizualnej, szczególnie logo, które też umieszczamy na stronie. Gdy już ustalimy konkretny styl kolorystyczny, to musimy się go trzymać na każdym etapie. Nie może być tak, że na stronie głównej stosujemy czcionkę czarną, a na podstronach np. granatową. Najbardziej elegancko prezentują się jasne odcienie tła, które w dodatku zapewniają sporą czytelność czcionce.
Grafika, kolorystyka i wszystkie elementy wizualne umieszczane na stronie muszą przede wszystkim tworzyć spójną całość i jasno komunikować, że witryna powstała zgodnie ze ściśle określonym projektem. Będzie ona wówczas nie tylko skutecznym narzędziem promocji czy sprzedaży, ale także ważnym elementem budowania profesjonalnego wizerunku firmy.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.