Data wpisu: 17.03.2016

Twoja strona firmowa ma już kilka lat? Pora na zmiany!

W świecie nowoczesnych technologii czas płynie zdecydowanie szybciej niż mogłoby się nam wydawać. Coś modnego i funkcjonalnego dziś lada moment będzie anachroniczne. Dlatego tak ważne jest wyczucie chwili, szczególnie jeśli w grę wchodzi biznes. Załóżmy, że Twoja strona firmowa ma już 2-3 lata. Nadal Ci się podoba, ale czy tak samo odbierają ją klienci? To o nich musisz myśleć w pierwszej kolejności. Być może najwyższy czas na wprowadzenie zmian?

Kiedy koniecznie warto zdecydować się na odświeżenie strony www?

Istnieje kilka kluczowych powodów, które natychmiast powinny skłonić przedsiębiorcę do zainwestowania w tzw. redesign strony www. Przeczytaj, sprawdź, czy te problemy nie dotyczą także Twojej witryny i działaj, bo konkurencja nie będzie łaskawie czekać na Twój ruch.

Na odświeżenie swojej strony www powinieneś zdecydować się w momencie, gdy:

  • Odnotowujesz coraz więcej odrzuceń – sprawdzisz to korzystając np. z Google Analytics. Wówczas dowiesz się, że spośród 500 unikalnych użytkowników odwiedzających Twoją stronę www, aż 70% zamyka ją bez przeczytania zawartości choćby jednej zakładki;
  • Odnotowujesz silny spadek liczby odwiedzin – znów warto wspierać się statystykami z Google Analytics;
  • Użytkownicy nie docierają do ważnych zakładek – te najważniejsze dla każdej firmy, to: Kontakt, Cennik, Oferta. Jeśli użytkownicy zatrzymują się na stronie głównej i nigdzie więcej nie zaglądają, może to świadczyć o złym układzie funkcjonalnym strony lub jej nieprzyjaznej grafice;
  • Zauważasz coraz więcej odwiedzin użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych, ale Twoja firmowa strona www nie jest responsywna/mobilna;
  • Zauważasz znaczny spadek liczby zapytań od klientów skierowanych bezpośrednio ze strony www.

Od czego zacząć?

Optymalnie jest poprosić o wycenę i wstępne pomysły na odświeżenie strony firmę, która ją przygotowywała. Jeśli z różnych powodów jest to niemożliwe lub nie chcesz nawiązać takiego kontaktu, poszukaj innego wykonawcy. Wówczas koniecznie zwróć uwagę na jego doświadczenie, zakres specjalizacji oraz kompleksowość oferty. Na pewno zależy Ci na tym, aby mieć jak najmniej na głowie – chcesz zlecić redesign strony i być zadowolony z efektu. Musisz więc nawiązać współpracę z profesjonalistami.

Agencja dokładnie przeanalizuje wygląd, zawartość i przede wszystkim funkcjonalność Twojej strony www. Doświadczeni eksperci momentalnie wychwycą, co może być powodem spadku skuteczności witryny, nawet bez zaglądania do statystyk. Od razu bowiem widać, czy strona była projektowana z myślą o klientach w perspektywie lat, czy może miesięcy.

Ile kosztuje redesign strony www?

Wszystko oczywiście zależy od zakresu prac. Nie zdziw się jednak, jeśli agencja zaproponuje Ci po prostu stworzenie zupełnie nowej strony – czasami naprawdę jest to rozwiązanie tańsze i szybsze.

Absolutnym minimum podczas prac nad odświeżeniem strony jest dostosowanie jej do wymogów urządzeń mobilnych. Strony reponsywne są obecnie niezbędnym elementem biznesowego wizerunku, bo praktycznie z miesiąca na miesiąc rośnie udział osób wykorzystując je do zapoznawania się z ofertami firm. Nie chcesz chyba świadomie zrezygnować z możliwości dotarcia do kilkudziesięciu procent potencjalnych klientów, prawda?

Ważne jest także poprawienie funkcjonalności strony. Jeśli faktycznie zauważyłeś, że użytkownicy nie zachowują się tak, jak powinni (nie docierają do kluczowych zakładek, nie nawiązują kontaktu przez stronę), to nowy wykonawca musi na nowo zaprojektować układ strony głównej i przemodelować menu. Być może nie masz formularza kontaktowego – w odświeżonej wersji strony musi się on znaleźć!

Kolejna zmiana z pewnością będzie polegać na zoptymalizowaniu witryny pod kątem wyszukiwarki. Konieczne może być napisanie nowych tekstów na stronę, a nawet uruchomienie bloga, który świetnie wspomaga pozycjonowanie serwisu.

Jak widzisz redesign strony www może w gruncie rzeczy wiązać się z koniecznością stworzenia jej na nowo. Nie oszczędzaj jednak na tym i nie lekceważ oczywistych faktów. Traktuj to jak rozsądną inwestycję w wizerunek firmy.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry